کد خبر: 1099043
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
مدیرکل امور شهر و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت و جایگاه شهرستان بناب گفت: این شهرستان ظرفیت سرمایه گذاری در بخش های مختلف را دارد.

مرتضی موحدنیا در نشست بررسی مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی و شهرداری های بناب و خوشه مهر اظهار کرد: ظرفیت بناب بیشتر از اینهاست و شورا و شهرداری می توانند با اجرای پروژه های مختلف به عنوان الگوی سایر شهرها معرفی شوند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اتحاد و انسجام موجود در شورا و شهرداری باید منجر به سرمایه گذاری و پیشرفت شود.

وی گفت: بناب از لحاظ زیبایی رنج می کشد که شورا و شهرداری باید در این خصوص اهتمام داشته باشند.

فرماندار بناب هم با بیان اینکه شوراها در کشور جلوه و نمادی از مردم سالاری دینی هستند؛ افزود: عملکرد مثبت شوراها و شهرداری ها منجر به جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت آنها در اداره امور شهر خواهد شد.

رضا لعلی حفظ اتحاد و همدلی در بین اعضای شورا را برای پیشبرد اهداف و برنامه های شهری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعضای شورای شهر بناب در برخی ادوار گذشته توانمند بودند اما به دلیل عدم اتحاد و هماهنگی نتوانستند موفق عمل کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه در هیأت تطبیق به دنبال کمک به شوراها برای تأیید مصوباتشان در چارچوب قانون هستیم؛ خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی شوراها و شهرداری ها نوعی وانمود می کنند که هیأت تطبیق مانعی در برابر مصوبات شوراهاست.

لعلی افزود: در حالی که هیأت تطبیق همواره در چارچوب قانون رفتار می کند و در مواردی که شورا اصرار به تصویب مصوبه خود داشته باشد، موارد مورد اختلاف به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می شود.

وی از شهرداران بناب و خوشه مهر خواست تا تعامل خود را با ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان افزایش دهند.

فرماندار بناب با تأکید بر اینکه بازتاب رفتار مسئولین در جامعه دیده خواهد شد؛ تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع باید بیش از پیش مهم و جدی گرفته شود.

وی همچنین بر ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه گذار، توزیع متوازن اعتبارات در سطح شهر و همچنین اتمام امور ناقص شهرداری تأکید کرد.

شهردار بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های شهرداری گفت: در چهار ماه گذشته ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر بناب با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

فرید پناهی از تحقق ۸۵۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری بناب در چهار ماه ابتدای سال خبرداد و افزود: بودجه طبق برنامه ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد جاری پیش می رود.

کلیددار شهر بناب همچنین از اجرای قرارداد پروژه های مشارکتی به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال در این شهر خبرداد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه ها شاهد پیشرفت و توسعه در بناب خواهیم بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی به همراه مسئولین شهرستان از پروژه های مختلف عمرانی در شهر بناب و خوشه مهر بازدید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر