کد خبر: 1098666
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
برای اولین بار قرار است ۱۶ آتش‌نشان زن وارد شهرداری تهران شود. مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی می‌گوید این ۱۶ زن از ماه آینده در عملیات‌ها شرکت می‌کنند و برای آن‌ها ایستگاهی در نظر گرفته‌ایم.
 در دوره قبلی مدیریت شهری خبر رسید که قرار است ۱۶ آتش نشان زن برای اولین بار جذب شهرداری تهران شوند. ثبت نام آغاز شد. آزمون برگزار و تعدادی از داوطلبان پذیرفته شدند. قرار شد که مراحل آموزشی طی و سپس این افراد جذب شهرداری تهران شوند.

مهدی داوری مدیر عامل وقت سازمان آتش نشانی شهرداری تهران می‌گفت که ابتدا تعداد کمی آتش نشان زن جذب می‌کنیم و بعد از احصاءمشکلات، در صورتی که کار‌ها به درستی پیش برود در دوره‌ها بعد تعداد بیشتری زن جذب آتش نشانی شهرداری تهران خواهیم کرد.

از ماه آینده زنان آتش نشان در پایتخت در عملیات‌ها حضور می‌یابند/کار‌ها تقریبا به اتمام رسیده است

کار در دوره قبل مدیریت شهری نیمه تمام ماند. در دوره فعلی مدیریت شهری کار دنبال شد و قرار است که از ماه آینده زنان آتش نشان در عملیات‌ها حضور یابند.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت جذب آتش نشان زن به خبرنگار فارس گفت: این هفته کارهایشان به اتمام می‌رسد و تقریباً از یک ماه آینده آتش نشانان در عملیات‌ها حضور می‌یابند.

ایستگاه مجزایی برای زنان آتش نان در کنار ایستگاه ۷۷ آقایان در ستارخان در نظر گرفته ایم/ر فاز اول ۱۶ آتش نشان زن جذب شدند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که در حین خدمت هم آموزش‌های لازم به این افراد داده می‌شود، گفت: ایستگاه مجزایی برای خانم‌ها در کنار ایستگاه ۷۷ آقایان در ستارخان در نظر گرفته ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در فاز اول ۱۶ آتش نشان زن جذب شدند و بعد از این که کار‌ها خوب پیش رفت دوباره جذب خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، تا به امروز در تهران آتش نشانانِ زن بیشتر در مانور‌ها و برنامه‌های نمایشی و ... حضور داشته اند، اما قرار است از این پس آتش نشانان زن در عملیات حضور یابند و به کمک حادثه دیدگان بروند.

تعداد آتش‌نشانان زن در این دوره کم است، چرا که کار به صورت پایلوت است و قرار است مشکلات مشخص شود. آتش نشانان زن بعد از دیدن آموزش‌های لازم وارد کار‌های عملیاتی می‌شوند.

قبلا تعدادی آتش نشان زن داوطلب وجود داشت که در عملیات‌های شرکت نمی‌کردند، اما در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان زن، پشتبیان بودند، اما در این دوره بعد از جذب، آتش‌نشانان زن در عملیات‌ها حضور می‌یابند.

مدتهاست که موضوع جذب آتش‌نشانان زن مطرح شده است. مراحل قانونی آن طی شده و مجوز‌های لازم اخذ شده است. ۱۶ زن در مرحله اول جذب آتش‌نشانی می‌شوند، چرا که علاوه بر مطالعه، باید در عرصه اجرا هم پیشرفت‌هایی حاصل شود.

سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با کمبود نیروی انسانی رو به رو است و قرار است جذب‌هایی صورت گیرد. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود ۱۰۰۰ نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران، می‌گوید که در حال حاضر سازمان آتش نشانی ۵۲۵۳ نفر نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید تعداد نیرو‌ها بیش از ۶۰۰۰ نفر باشد. سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود ۳۰۰ عملیات (حریق و حادثه) در پایتخت انجام می‌دهد. یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.

به گفته عضو شورای شهر تهران، با توجه به اینکه ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵ نفر نیروی عملیاتی حضور داشته باشند این در حالی است که هم اکنون در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند. در سال ۱۳۹۵ سازمان آتش نشانی با ۱۲۰ ایستگاه ۵۲۳۴ نفر نیرو داشته و در سال ۱۴۰۰ با ۱۳۳ ایستگاه ۵۲۵۳ نفر نیرو دارد. با وجود توسعه ایستگاه تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیرو‌ها هم بازنشسته شده اند.

در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیرو‌های آتش نشانی بازنشسته می‌شوند/ضروری است تا نسبت به جایگزینی نیروی جدید اقدام لازم صورت بگیرد

به گفته این عضو شورای شهر تهران، در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیرو‌های آتش نشانی بازنشسته خواهند شد و لذا به منظور پیشگیری از ایجاد مشکل در روند خدمت رسانی به مردم ضروری است تا نسبت به جایگزینی نیروی جدید اقدام لازم صورت بگیرد تامشکلی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود. البته مدیر عامل وقت سازمان آتش نشانی شهرداری تهران طی نامه‌ای به شهردار وقت تهران (حناچی) خواستار جذب نیروی انسانی شد و تاکید بر کمبود نیروی انسانی کرد و در آن مقطع فقط مجوز ۱۱۶ نیرو داده شده که جوابگوی نیاز سازمان نبود.

بر اساس این گزارش، از اهداف مدیریت شهری ایجاد فضا برای حضور پر رنگ فعالیت‌های زنان در شهر است، یکی از حوزه‌های که حضور زنان در آن ضرورت دارد سازمان آتش نشانی شهرداری تهران است.

هر ثانیه در شغل آتش نشان اهمیت مرگ و زندگی دارد/سرعت عمل در عملیات‌ها مهم است

سرعت عمل در عملیات‌ها و مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی مهم است و از این‌رو آمادگی جسمانی برای نیرو‌های آتش‌نشان از اهمیت بالایی برخوردار است. هر ثانیه در شغل آتش نشان اهمیت مرگ و زندگی دارد. زنان آتش نشان در این مدت آموزش دیده اند تا مشکلی در خدمت رسانی ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش، قرار است برای اولین بار تعدادی زن در عملیات‌های آتش نشانی شرکت کنند. تمامی مراحل طی شد و از ماه آینده این افراد در ایستگاه ستارخان مستقر می‌شوند. در صورتی که خروجی کار مثبت باشد تعداد بیشتری زن جذب آتش نشانی می‌شوند حال باید دید این ۱۶ آتش نشان زن چه خواهند کرد؟
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار