کد خبر: 1098531
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
غلامرضا مسکنی

تصادف یک دستگاه خودروی پراید سواری با کامیون تریلر در جاده نایین به اصفهان شش عضو یک خانواده را به کام مرگ کشاند.
به گزارش «جوان»، در هر حادثه رانندگی که نام خودروی پراید آورده‌می‌شود، ناخودآگاه تن هر شنونده‌ای را به لرزه در می‌آورد؛ خودرویی که انگار در هر تصادفی ناچار باید از آن خون بچکد و سرنشینان خودش را یک‌سره راهی سینه قبرستان کند. کیفیت و ایمنی بسیار پایین خودروی پراید بر هیچ کسی پوشیده نیست و به همین دلیل هم این خودرو از چرخه تولید کنار گذاشته شد، اما این خودرو که اساساً به گفته کارشناسان برای تردد‌های داخل شهر ساخته شده‌بود، همچنان در جاده‌های کشور جولان می‌دهد و هر از گاهی با شاهکاری که رقم می‌زند، تیتر یک فضای مجازی، رسانه‌های تصویری و مکتوب می‌شود که دل هر بیننده و شنونده‌ای را به شدت به درد می‌آورد. البته در این میان نباید تنها به ارابه مرگ خرده گرفت و از عوامل دیگری، چون عامل انسانی و راه و جاده غافل شد، اما این خودرو در تصادفات مرگبار در مقایسه با خودرو‌های دیگر گوی سبقت را ربوده‌است و در تمامی حادثه‌های مرگبار یکه‌تازی می‌کند.
حال دو نکته درباره خودروی پراید و ناایمنی آن مطرح است؛ اول اینکه دولت در طرح خارج کردن خودرو‌های فرسوده و نا ایمن و ممانعت آن‌ها از تردد در جاده‌ها موفق نبوده و اگر هم انجام‌شده خیلی کند و نامحسوس بوده به طوری که ما هنوز شاهد تردد خودرو‌هایی با عمر بالا در جاده‌ها هستیم که هر از گاهی حوادث مرگباری را هم رقم می‌زنند.
دوم بر فرض اینکه دولت در اجرای طرح خودرو‌های فرسوده موفق شود، ما هنوز هم با وجود تعطیلی خط تولید پراید شاهد خودرو‌های پراید صفر کیلومتری در نمایشگاه‌ها هستیم که هر چند وقت یک‌بار سر از انبار‌ها در می‌آورند و به دست مشتریان می‌رسند و متعاقب آن وارد جاده‌های پر و پیچ و خم کشورمان می‌شوند و مسافر جابه‌جا می‌کنند. از آنجایی که یکی از معیار‌های خروج خودرو‌های فرسوده عمر مفید آنهاست، پرسشی که پیش می‌آید این ارابه مرگ که هنوز صفر کیلومتر آن در انبار‌ها وجود دارد تا چه زمانی باید در جاده‌ها بتازد و کشته بدهد. با این وجود آیا مسئولان قرار نیست برای این خودرو که بیشتر استفاده‌کنندگان آن قشر متوسط به پایین جامعه هستند، چاره‌ای بیندیشند؟ یا همچنان باید شاهد حوادث ناگوار این خودرو باشیم.
در تازه‌ترین تصادف مرگبار خودروی پراید تمامی اعضای یک خانواده کشته شدند. این حادثه ساعت ۱۷:۵۵ عصر روز سه‌شنبه چهارم تیر در محور نایین به اصفهان رخ داد. در جریان آن تصادف خودروی پرایدی در اثر برخورد با کامیون تریلی به مشتی از آهن‌پاره تبدیل شد و شش عضو یک خانواده شامل پدر و مادر ۵۰ و ۴۰ ساله و چهار فرزند ۲، ۷، ۱۲ و ۱۵ ساله‌شان در دم جان باختند.
سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد این حادثه مرگبار در محور نایین به اصفهان حوالی گردنه ملا احمد رخ داد که مأموران همراه نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد خودروی پراید در حال حرکت بوده که به علت سرعت غیر‌مجاز از مسیر منحرف و پس از عبور از رفوژ میانی راه وارد باند مخالف شده‌است و با یک دستگاه تریلر برخورد کرده و حادثه مرگبار را رقم زده‌است.
در حادثه دیگری برخورد یک خودروی پراید در شیراز با شتر دو سرنشین آن را راهی بیمارستان کرد. این حادثه ساعت ۹:۰۸ صبح روز سه‌شنبه چهارم مرداد در بلوار خلیج فارس شیراز رخ داد.
به گفته محمد‌هادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خودروی‌سواری پراید در حال حرکت به شدت با دو شتر رها شده در بلوار برخورد می‌کند و به شانه خاکی جاده منحرف می‌شود. وقتی تیم امداد و نجات به محل حادثه می‌رسند، مشاهده می‌کنند دو سرنشین آن در اتاقک خودرو گرفتار شده‌اند که امدادگران با تجهیزات مخصوص هر دو مصدوم را از خودرو خارج می‌کنند و تحویل اورژانس می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار