کد خبر: 1097702
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
نمایشگاه «آوار امید» با آثاری از تارا موسویان و با همت موسسه فرهنگی هنری «مهرسان» در حال برگزاری است.

نمایشگاه «آوار امید» از 28 تیر کار خود را در گالری «مهرسان» آغاز کرده است. این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار سُفالِ تارا موسویان را شامل می‌شود که به واقعه‌ی «متروپل» پرداخته است.

تارا موسویان درباره آثار سُفالش در این نمایشگاه می‌گوید: پایه نمایشگاه براساس واقعه «متروپل» است. اما نگاه ما کمی متفاوت است و سعی کردیم در دل این فاجعه، امید به زندگی را ببینیم. تلاش کردم تا در تک تک آثار امیدی را بگنجانم که مخاطب را به سمت خودش بکشد.

او ادامه می‌دهد: شروع ساخت آثار این نمایشگاه از دو سال پیش بود. اما پس از اینکه واقعه متروپل رخ داد، خیلی تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا فضای این آثار را به سمت «متروپل» ببرم. متروپل را نماد فروریختنِ این دنیا برسرِ انسان می‌دانم. 

 

 

حمایت از هنرمندان از تولید تا نمایشگاه

همچنین حسین رفیعیان مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مهرسان درباره این نمایشگاه می‌گوید: موضوع نمایشگاه «آوار امید» به ماجرای متروپُل اختصاص دارد و تلاش کرده تا نگاهی متفاوت به این واقعه‌ی دردناک داشته باشد.

رفیعیان درباره فعالیت‌های گالری مهرسان، تاکید می‌کند: پردیس فرهنگی هنری مهرسان در شاخه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند. ما از هنرمندانی که پتانسیل لازم را دارند، حمایت می‌کنیم. ما از مرحله تولید آثار هنری تا مرحله فروش این آثار، به هنرمندان کمک می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: مهرسان از هنرمندان آماتور و حرفه‌ای حمایت می‌کند. برای هنرمندان حرفه‌ای و درجه یک وورکشاپ و نمایشگاه برگزار می‌کنیم. هنرمندان آماتور را هم مدنظر می‌گیریم و آثارشان را بررسی می‌کنیم و از کسانی که پتانسیل لازم برای پیشرفت داشته باشند را حمایت می‌کنیم.

 

کوزه‌ها شبیه ما انسان‌ها هستند

ساناز حسینمردی کیوریتور این نمایشگاه هم می‌گوید: در روزهای شیوع ویروس کرونا، تارا موسویان شروع به ساختنِ آثاری می‌کند که نماد بیشتر آنها کوزه است. کوزه را به این دلیل استفاده کرده که شبیه ما انسان‌هاست، یعنی کوزه هم مانند ما درونش پیدا نیست. آدم‌ها هر چقدر پیچیده‌تر باشند، دیدنِ درونشان دشوارتر است.

او ادامه می‌دهد: کلام آخر این نمایشگاه امید است. می‌خواهد بگوید که در اوج تاریکی و ناامیدی، باز هم امید هست. نام نمایشگاه متروپل است، اما در عین آوار و سیاهی، باز هم امید برای زندگی هست.

نمایشگاه «آوار امید» تا 31 تیر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای دیدنِ این آثار می‌توانند از ساعت 10 الی 18 به گالری مهرسان به آدرسِ میدان انقلاب، کارگر شمالی، نبش خیابان مستعلی، پردیس فرهنگی، هنری مهرسان – نگارخانه مهرسان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار