کد خبر: 1097693
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در موج هفتم کرونا با مشکل کمبود هیچ نوع واکسن، دارو و سرم مواجه نخواهیم بود و انواع آن‌ها در کشور موجود است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز از شرکت سرم سازی ثامن و شرکت سامان دارو مشهد بازدید و از نزدیک ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این ۲ شرکت را ارزیابی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نیازی به واردات واکسن کرونا نیست، اظهار کرد: ۶ واحد تولید واکسن‌های ایرانی نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستووک و اسپایکوژن، نیاز کشور به واکسن را تامین کرده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما هم‌اکنون ۴۰ میلیون دز واکسن ذخیره داریم و نه تنها هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد بلکه نیازی هم به واردات نیست؛ ضمن اینکه ۵ میلیون دُز آماده اهدا به دیگر کشور‌ها بوده که یکی از آن‌ها ونزوئلا با ۳۰۰ هزار دُز می‌باشد.

دکتر عین اللهی افزود: قیمت محصول ایرانی قابل مقایسه با نمونه خارجی آن نیست و اگر بنا بود محصول خارجی تهیه شود، باید چندین برابر نمونه ایرانی آن با توجه به نرخ ارز هزینه می‌شد.

حمایت از تولید داخلی

وی با اشاره به مشکلات اختصاص ارز ترجیحی مواد اولیه توسط بانک مرکزی، تاکید کرد: با ارز نیمایی و حمایت بیمه‌ها تامین مواد اولیه به راحتی انجام می‌شود.

دکتر عین‌اللهی اجرای طرح دارویار را در جهت آرامش بیماران ذکر کرد افزود: با حمایت دولت، صنایع دارویی بیش از پیش شکوفا می‌شوند و با توجه به تقویتی که در بیمه‌ها ایجاد شده است، هیچگونه افزایش قیمتی برای مردم نداریم.

وی ادامه داد:با حمایت دولت درصد پوشش بیمه‌ای بیشتر و میزان هزینه پرداختی مردم کمتر شده است و تنها باید تحت پوشش بیمه باشند.

وزیر بهداشت یکی از افتخارات کشور را کسب پیشرفت‌های زیاد در صنایع دارویی با وجود تحریم‌های ظالمانه دانست و افزود: هم‌اکنون ۶۵ درصد دارو‌ها توسط بخش خصوصی تولید و بخش قابل توجهی از آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار