کد خبر: 1096868
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
روزنامه "رای الیوم" در مقاله‌ای نوشت: پایان خفت بار آمریکا نزدیک است و به احتمال زیاد این کشور در اوکراین شکست خواهدخورد و توطئه‌های کودتاگرانه آمریکا در اوکراین به خود واشنگتن باز خواهد گشت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در سرمقاله خود با اشاره به اظهارات اخیر «جان بولتون» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا مبنی بر مشارکت در برنامه ریزی برای کودتا‌ها در خارج نوشت: پایان خفت بار آمریکا نزدیک است و همانطور که این کشور در اجرای طرح‌های کودتاگرانه خود در ونزوئلا، ایران و سوریه شکست خورد، در اوکراین نیز شکست خواهد خورد و طرح‌های توطئه گرانه اش به خودش باز خواهد گشت.

در این مقاله آماده است که جان بولتون جایگاه رفیعی در فهرست کینه توزان به عرب‌ها و مسلمانان و حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد، زیرا نه تنها از مهم‌ترین مشوقان حمله به عراق، نابودی سوریه و حمله به لیبی بلکه از مهم‌ترین طراحان و شرکت کنندگان در کودتا‌های متعدد در مناطق مختلف جهان خصوصا آمریکای جنوبی و خاورمیانه بود.

جان بولتون در سه کابینه در آمریکا که آخرین آن‌ها دولت راستگرا و نژادپرست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بود، حضور داشت البته وی سمبل بیزاری و افراط گرایی و مهم‌تر از همه شکست در اکثر – اگر نگوییم همه- طرح‌های کودتاگرانه خصوصا در ونزوئلا، سوریه و ایران بود.

جان بولتون تقریبا حدود چهار سال پیش مهمان افتخاری کنفرانس معارضان ایرانی (گروهک منافقین خلق) در پاریس بود، به برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در کنفرانس وعده داد کنفرانس آتی – یعنی سال بعد- در تهران خواهد بود، در حالیکه هنوز معارضان ایرانی در تبعیدگاه خود در پاریس هستند، بولتون چند ماه بعد از سمت خود کنار گذاشته شد و به میهمان برخی برنامه‌های تلویزیونی تبدیل شد.

جان بولتون دیروز (چهارشنبه) در مصاحبه با سی ان ان آمریکا علنا اذعان کرد که شخصا در برنامه ریزی برای کودتا‌ها در خارج مشارکت داشت، اما هیچ یک از کودتا‌ها را مشخص نکرد البته نیازی به اینکار ندارد، زیرا این کودتا‌ها معروف هستند، مهم‌ترین این کودتا‌ها در ونزوئلا، ایران و سوریه صورت گرفت که در همه آن‌ها شکست خورد. چرا که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا همچنان در قدرت و محبوبیت وی در حال افزایش است و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه همچنان در کاخ ریاست جمهوری خود در دمشق است و همین موارد درباره «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هم صدق می‌کند.

برخی ممکن است اینطور استدلال کنند که بولتون و همفکرانش در دولت بوش موفق به تغییر رژیم عراق شدند، اما رژیم جایگزینی که با حمله به عراق در این کشور بر سر کار آمد، در همه سطوح به شکست فاجعه باری دست یافت و راه را برای یک عراق افراطی‌تر که بیش از قبل دشمن امریکا و اسرائیل است هموار کرد. افزون بر این؛ هزینه‌های بسیار سنگین این حمله، باعث وارد شدن حدود شش تریلیون دلار خسارت به امریکا شد و عراق نیز حدود دو میلیون کشته از فرزندان بی گناه خود داد.

اکنون بولتون و رئیس جمهور مورد علاقه وی یعنی ترامپ کجایند؟ حتی «خوان گوایدو» رئیس معارضان کودتاگر ونزوئلا که بولتون به وی وعده ریاست جمهوری پس از سرنگونی مادورو را داده بود و همچنین رئیس جمهور کلمبیا که ابزار ترامپ در تغییر نظام ونزوئلا بود کجا هستند؟

پاسخ‌ها مشخص و نیاز به توضیح ندارند، پایان خفت بار آمریکا نزدیک است و به احتمال زیاد این کشور در اوکراین شکست خواهدخورد و توطئه‌های کودتاگرانه آمریکا در اوکراین به خود این کشور باز خواهد گشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
0
"آمریکا" مُرد، تمام!
فقط باید یک شخصی جرات کند و روز مراسم تدفین این جنازه متعفن را اعلام نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار