کد خبر: 1096867
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا، به بررسی چرایی حضور بایدن به این منطقه پرداخت.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: بایدن به خاطر اینکه کشورش با بحران انرژی مواجه شده برای گدایی نفت به منطقه آمده است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد با اقداماتش در منطقه غرب آسیا آینده اروپا را نیز در حوزه مسائل منطقه‌ای به نفع کشورش تغییر دهد و با اقدامات خود فضا را برای اروپا هم تنگ کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا از تخاصم روسیه با تعدادی از کشور‌های اروپایی به نفع خودش استفاده می‌کند و علاوه بر این بایدن به دنبال تقویت ایران‌هراسی در منطقه است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت با دخالت بیگانگان در مسائل منطقه مخالفت می‌کند و این را یک اصل اساسی می‌داند که باید امنیت منطقه توسط کشور‌های منطقه حفظ و حراست شود.

وی افزود: آمریکا همچنان سیاست دستیابی به گاو‌های شیرده را در برخی از کشور‌های عربی و منطقه دنبال می‌کند و به دنبال دوشیدن شیر از این گاو‌های شیرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور بایدن در منطقه نه از سر اقتدار بلکه از سر نگرانی از آینده است و از سر استیصال امروز رو به منطقه غرب آسیا آورده است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: توصیه ما به کشور‌های منطقه این است که کمک کنند تا بیگانگان از منطقه بروند نه اینکه به حضور و فتنه‌گری بیگانگان کمک کنند. ایران در لحظات سخت از همسایگان خود به خوبی حمایت کرده و می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار