کد خبر: 1096145
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به ارسال پهپاد‌های مقاومت لبنان به منطقه مورد منازعه دریایی اعلام کرد: توانمندی‌های هوایی حزب‌الله ارتقا یافته است و نصرالله قدرت بازی‌دادن ما را دارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «تسفی یحزقیلی» تحلیلگر امور عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که مرحله بعدی شاهد جنگ هوایی میان اسرائیل و حزب‌الله باشد.

یحزقیلی ادعا کرد آنچه را در حال رخ‌دادن است می‌توان آغاز جنگ هوایی میان اسرائیل و حزب‌الله نامید.

وی در ادامه افزود: «ما و نصرالله در چند میدان درگیر هستیم و هفته گذشته، میدان هوایی نیز وارد خط شد. اسرائیل باید به آن توجه کند، زیرا در آینده نزدیک، ما را مشغول خواهد کرد و این میدان، آتش زیادی را جذب می‌کند».

این تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد: «توانمندی‌های هوایی حزب‌الله بهتر شده است و عدم پاسخ اسرائیل، نصرالله را تشویق می‌کند پهپاد‌های بیشتری بفرستد و این نشان‌دهنده توانایی نصرالله در بازی‌دادن ماست».

مقاومت اسلامی لبنان اخیراً خبر داد که ۳ پهپاد خود را به‌سمت منطقه مورد مناقشه در مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی به پرواز در آورده است و تأکید کرد که این پهپاد‌ها برای انجام مأموریت شناسایی رفته بودند و این مأموریت را به‌درستی انجام داده پیام‌های لازم را نیز رساندند.

این درحالی است که اخیراً یک رسانه اسرائیلی فاش کرد، تحقیقات ارتش اسرائیل نشان می‌دهد روند رهگیری پهپاد‌های حزب‌الله که به‌سوی سکوی گازی کاریش در حرکت بودند با شکست مواجه شده است.

اخیراً نیز روزنامه لبنانی الاخبار، فاش کرد که عملیات پهپادی در میدان کارش اولین عملیات نبود، بلکه یک عملیات دیگر نیز پیش از آن در روز چهارشنبه انجام شده بود.»، پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که عملیات شنبه گذشته، دومین عملیات پهپادی حزب‌الله بوده است، اما ارتش این رژیم، چهارشنبه گذشته، یک پهپاد حزب‌الله را رهگیری و عملیات مذکور را خنثی کرده است.

شرکت انرژین اخیراً کشتی حفاری خود را به‌سوی خط مرزی مورد منازعه ۲۹ لبنان برای حفاری از میدان گازی کاریش گسیل داشته است. تل‌آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است. پیش از این نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی مسئولان لبنانی همراه شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار