کد خبر: 1095818
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات تجاری توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.
فرهاد طهماسبی در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها گفت: با توجه به رویکرد دولت آیت الله رئیسی نسبت به تقویت تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته فعال‌تر و پویاتر شده است و گشایش‌های مطلوبی هم در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: تحولات اوکراین مناسبات اقتصادی کشور‌های منطقه و جهان را دگرگون کرد و بازار انرژی در اروپا را تحت تاثیر قرار داد و با توجه به ظرفیت تولید انرژی در ایران می‌توان بازار انرژی اروپا را تامین کرد و این فرصت خوبی برای تقویت تعاملات منطقه‌ای ایران است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

نماینده مردم استهبان و نی ریز فارس با اشاره به پیگیری روند مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بیان داشت: دولت سیزدهم با جدیت از موضع عزتمندانه پیگیر منافع کشور است و در تلاش است تا با به نتیجه رساندن مذاکرات فرصتی را برای ایجاد بستر‌های مناسب سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در کشور فراهم کند.

طهماسبی با اشاره به ظرفیت کشور در حوزه گردشگردی خاطر نشان کرد: ایران با داشتن تمدن و تاریخ کهن ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران خارجی و صنعت توریسم دارد با توجه به این موضوع می‌توان شاهد رواج و رونق اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کردند و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم هم با توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه، اقتصاد را به مساله برجام گره نزد.

نماینده مردم نی ریز با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشورمان به فرصت تبدیل شده است، اظهار داشت: بسیاری از اکتشافات و نوآوری‌ها در حوزه دانش بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی تصریح کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار