کد خبر: 1095770
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
نسخه عربی سلام فرمانده در شهر‌های مختلف عراق در حال اجراست و نه تنها کودکان و نوجوانان بلکه سایر افراد از شیعه و سنی تا عرب و کُرد در این کشور کنار یکدیگر جمع شده و نوای سلام یا مهدی (عج) سر می‌دهند.

نسخه عربی سلام فرمانده در شهر‌های مختلف عراق در حال اجراست و نه تنها کودکان و نوجوانان بلکه سایر افراد از شیعه و سنی تا عرب و کُرد در این کشور کنار یکدیگر جمع شده و نوای سلام یا مهدی (عج) سر می‌دهند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از جهان نیوز، سلام فرمانده که در ایران سروده و اجرا شد، در مدت کوتاهی در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفت و حتی نسخه بحرینی و لبنانی آن نیز در کشور‌های گوناگون با حضور کودکان و نوجوانان اجرا شد.

در کشور عراق نیز سرود سلام فرمانده این روز‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نوعی کودکان عراقی در هر گوشه و کناری این سرود را زمزمه می‌کنند؛ تا جایی که در روز‌های گذشته این سرود در بصره، ناصریه، بغداد و موصل اجرا شده است.

در روز‌های اخیر خواننده بحرینی سرود سلام فرمانده که به عنوان «سلام یا مهدی» شناخته می‌شود، با حضور در عراق، جوانان و نوجوانان شهر‌های مختلف این کشور را دور هم جمع کرده و نوای سلام یا مهدی سر می‌دهد.

بر همین اساس، نسخه عربی سلام فرمانده در حرم امام حسین علیه‌السلام اجرا شد و جمعی از زائران و خادمان حرم حسینی با کودکان همراه شده و سلام فرمانده را اجرا کردند.

پس از آن در جوار مقام حضرت مهدی (عج) در کربلا، کودکان و نوجوانان عراقی نوای سلام یا مهدی (عج) سردادند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان کردند.علاوه بر این، در «طوزخرماتو» که قومیت‌های مختلفی از ترکمان، کرد‌ها و اعراب حضور دارند، سرود سلام فرمانده اجرا شد و نه تنها و کودکان و نوجوانان، بلکه افراد بزرگسال نیز با در دست داشتن تصاویری از شهدای مقاومت، این سرود را هم‌خوانی کردند.

طوزخرماتو یکی از شهر‌های استان صلاح الدین است که در برهه‌ای به عنوان مقر داعش شناخته می‌شد، اما با کمک نیرو‌های مقاومت این منطقه از داعش پاکسازی و اکنون در امنیت کامل است.نکته جالب در اجرای سرود سلام فرمانده در طوزخرماتو عراق این است که بیشتر مردم این شهر از اهل سنت هستند. اما با توجه به علاقه بسیاری از مردم این شهر به خاندان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، همه افراد بدون توجه به مذهب و قومیت، کنار هم جمع شده و سرود سلام فرمانده را خواندند و سرود سلام فرمانده وحدت مسلمانان عراق را بار دیگر به نمایش گذاشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار