کد خبر: 1095584
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
دیدیم بچه‌ای روی چهارپایه ایستاده است و دارد به دیوار نقشه می‌زند. اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که این بچه تا اهواز آمده است اما ترسیده وارد جنگ شود.
 
سردار اسدی درباره خاطراتش از شهید حسن باقری از فرماندهان سپاه بیان می‌دارد: اولین بار شهید حسن باقری را زمانی دیدم که وارد گلف شده بودم. دیدیم بچه‌ای روی چهارپایه ایستاده است و دارد به دیوار نقشه می‌زند. اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که این بچه تا اهواز آمده است اما ترسیده وارد جنگ شود، الان هم دارد نقشه را به دیوار می‌زند. نقشه باید در دست باشد تا آن را ببینی. یعنی چه که آن را به دیوار می‌زند.

او ادامه می‌دهد: اما دیدم همین پسر جوانی که من روی آن حساب باز نمی‌‌کنم، کاغذ آ چهار را که واحد عملیات روی آن نوشته بود: «۲۰ درصد اطلاعات با ۸۰ درصد عملیات یکی است و این مساوی است با پیروزی ۱۰۰ درصد»، با دقت از روی در اطلاعات برداشت. گفتم: برادر برای چی این را برمی‌‌داری؟ گفت: این فرمول غلط است. گفتم: یعنی چی غلط است؟ گفت: آقا این فرمول نوشته است ۲۰ درصد اطلاعات. اطلاعات باید ۱۰۰ درصد باشد با ۲۰ درصد اطلاعات نمی شود کاری کرد.

خاطره جالب سردار اسدی از روزی که حسن باقری را دید
سردار اسدی کنار آیت‌الله خامنه‌ای (رئیس‌جمهور ایران در دوران دفاع مقدس)

درباره سردار جعفر اسدی بیش‌تر بدانید
محمدجعفر اسدی در سال ۱۳۲۲ در شیراز به دنیا آمد. او در اسفندماه سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در سال ۱۳۵۹ و شروع جنگ تحمیلی، با مقداری تجهیزات و نیرو به جنوب رفت و مسؤولیت جبهه فارسیات را بر عهده گرفت. در سال ۱۳۶۰ به کمک مرتضی قربانی، فرماندهی محور ایستگاه هفت را تا پایان عملیات ثامن‌الائمه (ع) بر عهده گرفت. در عملیات طریق‌القدس، تیپ امام حسن (ع) را تشکیل داد که با پایان عملیات، این تیپ نیز منحل شد.

در عملیات فتح‌المبین مسؤولیت سازماندهی و اعزام نیروی جنوب را پذیرفت و با حسن باقری و غلامعلی رشید در گلف همکاری کرد. در عملیات بیت‌المقدس به عنوان رئیس ستاد قرارگاه فتح به فرماندهی غلامعلی رشید منصوب شد. از تیرماه ۱۳۶۱ فرماندهی تیپ ۳۳ المهدی (عج) را بر عهده گرفت. در سال ۱۳۶۵ این تیپ به لشکر تبدیل شد و او تا پایان دفاع مقدس، در این سمت باقی ماند. اسدی در سال ۱۳۷۰ از لشکر ۳۳ المهدی تودیع و به عنوان فرمانده لشکر ۱۹ فجر معرفی شد. او فرماندهی سپاه پنجم عاشورا در استان آذربایجان شرقی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه و جانشین بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح را در کارنامه دارد. او اکنون به عنوان معاون بازرسی ویژه فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) اشتغال دارد.
منبع: جهان نیوز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار