کد خبر: 1095451
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۴ سال پیش آمریکا در خلیج فارس امروز - یکشنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۱ - همزمان با حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار در سال ۱۳۶۷ به این هواپیمای مسافربری در نزدیکی جزیره هنگام شهرستان قشم گلباران شد.
در این مراسم که همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری و شورای تامین این شهرستان برگزار شد، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه، ذکر صلوات، سلام بر امام حسین (ع)، قرائت بیانیه محکومیت جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی در خلیج فارس و نثار گل به دریا یاد و خاطره ۲۹۸ شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و از مقام والای آنان تجلیل کردند.

شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۴ سال پیش آمریکا در خلیج فارس گلباران شد

شرکت کنندگان در این مراسم با فریادهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایت ضد بشری آمریکا را بعد از گذشت ۳۴ سال دوباره محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت از طریق مجامع بین المللی شدند.

دوازدهم تیرماه یادآور یکی از تلخ‌ ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی و مردم ایران و در عین حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت مستکبر آمریکا است.

شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۴ سال پیش آمریکا در خلیج فارس گلباران شد

این واقعه تاسف بار، حمله موشکی ناو جنگی این کشور در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود؛ جنایتی تلخ که در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ روی داد و منجر به شهادت ۲۹۸ مسافر و خدمه این پرواز شد و این امر در دنیا همانند یک لکه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است.

«راجرز کوپر» فرمانده ناو وینسنس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ در آبراه بین‌ المللی خلیج فارس فرمان شلیک دو فروند موشک را صادر کرد که اصابت این موشک ها به هواپیمای مسافربری ایران، همه سرنشینان بی‌ دفاع هواپیما را که در کریدور بین‌المللی در حال پرواز بود، به قعر دریا فرستاد.

شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۴ سال پیش آمریکا در خلیج فارس گلباران شد

شهدای این سانحه که در میان آنان کودکان شیرخوار تا زنان و مردان و  زوج های جوان مهمان یک ساعته پرنده آهنین بودند، درحالی که با هزار امید رسیدن به مقصد را انتظار می‌کشیدند، خونشان با این حمله بی‌ رحمانه، امواج متلاطم آب های نیلگون و فیروزه ای خلیج فارس را رنگین کرد.

هواپیمای مسافربری «ایرباس» جمهوری اسلامی ایران درسال ۶۷ در حالیکه با شماره پرواز ۶۵۵ از بندرعباس عازم دبی بود هفت دقیقه بعد از پرواز توسط دو فروند موشک شلیک شده از ناو وینسنس آمریکا مستقر در خلیج فارس سرنگون شد.

شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۴ سال پیش آمریکا در خلیج فارس گلباران شد

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار