کد خبر: 1095334
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
با هدف حفاظت و توسعه منابع طبیعی تفاهمنامه همکاری مشترک بین منابع طبیعی غرب مازندران و جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰منعقد شد.

با هدف حفاظت و توسعه منابع طبیعی تفاهمنامه همکاری مشترک بین منابع طبیعی غرب مازندران و جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰منعقد شد.
مسعود ملکی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر در مراسم امضای تفاهمنامه حفاظت و توسعه منابع طبیعی غرب مازندران با اشاره به سابقه فعالیت‌های متعدد جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ در حوزه حفاظت از منابع طبیعی گفت: آلودگی‌زدایی، فرهنگسازی و درخت‌کاری خدمات مشاوره‌ای در زمینه صیانت از فضای سبز و تهیه بسته‌های آموزشی مرتبط با منابع طبیعی از فعالیت‌های داوطلبانه این جمعیت در نقاط مختلف غرب استان است. وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰، ارائه آموزش‌های همگانی براساس تفاهمنامه مذکور، هماهنگی لازم برای اعزام مربیان جهت ارائه آموزش‌های لازم برای حفظ و احیا منابع طبیعی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی به اعضای جمعیت احیای انسانی در سطح استان انجام خواهد شد. این مسئول ادامه داد: همکاری مشترک و هم‌افزایی در راستای مأموریت‌ها و وظایف محوله، ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ در موضوع‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف امضای این تفاهمنامه به شمار می‌رود. در پایان این مراسم با ارائه یک نسخه از تفاهمنامه مقرر شد، این طرح با عنوان همیاران طبیعت که هر یک از افراد جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ با ثبت نام در آن به عنوان یک همیار طبیعت در نظر گرفته شده و برای هر نفر کارت مخصوص همیاری طبیعت نیز صادر شود. گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق شهری و روستایی و استفاده از ظرفیت جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ و تشکل‌های مردم نهاد در جهت حفاظت و نهال کاری و مدیریت پایدار منابع طبیعی از جمله اهداف مهمی است که در تفاهمنامه مورد نظر قرار گرفت. حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بردارد. شهرستان‌های نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار