کد خبر: 1095322
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
پس از حضور استراماچونی در استقلال سیستم پایه این تیم تغییر اساسی یافت و سرانجام آن‌ها با همین سیستم متفاوت فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شدند.
 آندره استراماچونی، مربی ایتالیایی که در مدت زمان بسیار کوتاهش در استقلال تاثیرات فراوانی در این تیم گذاشت و به دلیل نوع بازی‌های آبی پوشان در آن دوران و تاثیر پذیری از وی بعد از آن دوران کوتاه همچنان از محبوبیت بالایی نزد هواداران استقلال برخوردار است، یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که در این تیم انجام داد، تغییر ساختار دفاعی از سیستم دفاع ۴ نفره خطی به دفاع ۳ نفره بود.

استراماچونی در فصل نوزدهم لیگ برتر هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و در عین ناباوری سیستم پایه این تیم را تغییر داد و سیستم جدید به اندازه‌ای در استقلال پا گرفت که بعد از محمود فکری و فرهاد مجیدی از همان سیستم استفاده کرده و سرانجام استقلال با سیستمی که پایه آن را استراماچونی گذاشت در فصل بیست و یکم لیگ برتر قهرمان شد.

با جدایی فرهاد مجیدی پس از قهرمانی، «ساپینتو»‌ی پرتغالی سکان هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت و این مربی پر جنب و جوش پس از حضور کوتاه در استقلال و معارفه، به کشورش بازگشت و گفته می‌شود از اواسط این هفته با حضور در تهران به صورت رسمی هدایت مدافع عنوان قهرمانی را در دست خواهد گرفت.

برخی گمانه زنی‌ها در خصوص استقلال این است که احتمال بازگشت این تیم به سیستم ۴ دفاع خطی وجود دارد و شاید آبی پوشان پس از ۳ سال بار دیگر ناچار به تغییر سیستم شود. شواهد این موضوع تا حدودی از نوع یارگیری این تیم هم مشخص است. به خصوص که سیستم دفاع ۴ نفره خطی سیستم مورد علاقه این مربی پرتغالی می‌باشد.

بر همین اساس استقلالی‌ها دست به خرید‌هایی در پست هافبک دفاعی و بازیکنان سرعتی لب خط زده‌اند. بازیکنانی مثل رضا میرزایی، امید حامدی فر خرید‌هایی هستند که می‌توانند در سیستم ۲-۴-۴ و ۳-۳-۴ توانایی‌هایی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار