کد خبر: 1095291
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
یک وبگاه صهیونیستی فاش کرد که چند سال پیش، گروهی از تکاوران دریایی حزب‌الله لبنان به آب‌های اشغالی فلسطین نفوذ کرده‌اند و عملیات خود را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند.
 وبگاه عبری «والا»، شامگاه جمعه، فاش کرد گروهی از تکاوران دریایی حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۱۶ به آب‌های فلسطین اشغالی نفوذ کرده‌اند.

این وبگاه عبری فاش کرد: «در سال ۲۰۱۶، یک رویداد غیرعادی در سوابق عملیات‌های دریایی به ثبت رسید. پس از تحقیق عمیق و بررسی داده‌ها و اطلاعات مشخص شد که گروهی از غواصان نیروی ویژه حزب‌الله به محدوده مرزهای دریایی رسیدند و به منظور بررسی سیستم رصد اسرائیل در زیر آب وارد اسرائیل شدند. از طرف دیگر، در همان سال، یک شناور نیروی دریایی به دست آن‌ها افتاد و به لبنان برده شد».

والا در بخش دیگری از گزارش خود ادعا کرد: «چند سال قبل، به سازمان اطلاعات اسرائیل درباره احتمال اینکه بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه تصمیم گرفته موشک "یاخونت" را به حزب‌الله بدهد، اطلاعاتی رسید. این موشک به عنوان تهدیدی برای نیروهای دریایی غربی تعریف شده بود».

در ادامه این گزارش آمده است: «مقامات دریایی اسرائیل می‌گویند که در دو دهه گذشته حزب‌الله دو نقطه عطف داشته است و پس از آن بود که نصرالله تشکیل نیروی دریایی را سرعت بخشید. اولین و مهم‌ترین [این نقاط عطف] شلیک یک موشک در جریان جنگ دوم لبنان به کشتی موشکی اسرائیل «حانیت» بود که در آن زمان نیز یک ناو ارتش اسرائیل به حساب می‌آمد. این اقدام باعث کشته شدن چهار سرباز شد. حادثه دوم در جریان عملیات «ایتان» در تابستان سال ۲۰۱۴ رخ داد که پنج نفر از غواصان حماس از «نهی» سواحل زکیم ناگهان وارد شدند و در تبادل آتشی با نیروهای ارتش اسرائیل درگیر شدند».

«تال باری» رئیس بخش پژوهش‌های مرکز صهیونیستی «آلما» نیز در بخش دیگری از این گزارش اذعان کرد: «حزب‌الله سه توانمندی خود را در دریاها توسعه داده است: اصابت موشک به سکویی که معروف به هدف ثابت بسیار بزرگ است، زدن یک کشتی و ورود ناگهانی به سواحل اسرائیل».

باری ادعا کرد: «تعداد نیروهای یگان دریایی حزب‌الله به صدها سرباز یک ارتش ده‌ هزار نفری منظم می‌رسد. در درون این یگان دریایی، گروهی از نیروهای ویژه وجود دارند که اینان همان نیروی رضوان هستند و به تکاوران دریایی حزب‌الله معروفند».

این مقام صهیونیست همچنین مدعی شد که ۴۵ درصد از ارتش لبنان را گروهی تشکیل می‌دهند که اساس همکاری میان حزب‌الله و ارتش را هستند. باری می‌گوید: «مقامات ارشد [تل‌آویو] در فرماندهی شمال برآورد می‌کنند که در نبرد بزرگ آتی میان اسرائیل و حزب‌الله، ارتش لبنان دست روی دست نخواهد گذاشت».

نام تکاوران حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» است که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» می‌باشد؛ - فرمانده‌‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق وی را ترور کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» پیشتر در یادداشتی با اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام حمله عنوان کرده بود که اعضای یگان رضوان در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه تل‌‌آویو خواهند بود و عملیات نفوذ به شهرهای صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آن‌ها صورت خواهد گرفت.

این روزنامه عبری همچنین با اشاره به اینکه نیروهای یگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند، افزوده بود عمیات نفوذ، به اعضای یگان رضوان این امکان را می‌هد که درباره استقرار نیروهای تل‌آویو و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار