کد خبر: 1095227
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
دو زمین لرزه شش و یک دهم ریشتری و یک زمین لرزه پنج و نه دهم ریشتری بامداد امروز حوالی روستای سایه خوش در شهرستان بندرلنگه را لرزاند که تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم بر جای گذاشته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری کانون این زمین لرزه‌ها به بزرگی شش و یک دهم ریشتر  ساعت دو و دو دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، پنج و نه دهم ریشتر ساعت سه و ۵۴ دقیقه در عمق ۲۸ کیلومتری و دومین زمین لرزه شش و یک دهم ریشتری ساعت سه و ۵۵ دقیقه  در عمق ۲۶ کیلومتری زمین بود.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: این زلزله‌ها تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم در سایه خوش بندرلنگه بر جای گذاشته است.

مرکز لرزه نگاری کشوری ابتدا زمین لرزه شش و یک دهم ریشتری را شش و سه دهم ریشتر اعلام کرده بود که اصلاح کرد.
 
تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان تعطیل شد/ کنکور برگزار می شود
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۰۵

تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با اعلام استانداری امروز شنبه 11 تیر تعطیل اعلام شد. در اطلاعیه ستاد بحران استانداری عنوان شده که امتحانات و آزمونهای کنکور برگزار خواهد شد اما ادارات تعطیل هستند.

 

آمادگی ارتش برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۳۰

امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش: همه یگان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در استان هرمزگان برای امداد رسانی به هموطنان عزیز اماده هستند.

تعداد مصدومان تاکنون ۴۹ نفر است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۲۰

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند، گفت: ۷ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد در منطقه حضور دارد همچنین طی هماهنگی های انجام شده دانشگاه شیراز تجهیزات لازم را ارسال کرده است؛ تیم های تخصصی استان های معین هم اعلام آمادگی کردند که فعلا متخصصین استان کفایت می‌کند.

چادر ۷۰ درصد خانواده‌های زلزله‌زده نصب شده است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۱۸

یعقوب سلیمانی دبیرکل هلال احمر گفت: دو بالگرد برای انتقال مصدومان در مناطق زلزله‌زده مستقر است؛ ۶۰۰ چادرِ گروهی در منطقه هست و چادر ۷۰ درصد مردم نصب شده است. هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته هم تدارک دیده شده است؛ پیگیر تهیه کولر هستیم تا در چادرها نصب شود که دمای ۴۴ درجه‌ای هوا قابل تحمل شود.

عملیات جستجو و نجات تمام شده و اسکان اضطراری آغاز شده
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۱۵

مختار سلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است؛ در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

استاندار هرمزگان: دیگر کسی زیر آوار نیست
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۵۶

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان که در مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان حضور دارد، گفت: وقوع ۳ زلزله بالای ۶ ریشتر خسارات زیادی به روستای سایه خوش که کانون این زلزله بوده، وارد کرده است.

وی افزود: بحمدالله با تلاش عموم مردم و امدادگران، کسی دیگر زیر آوار نیست و اکنون کار توزیع اقلام امدادی در منطقه آغاز شده است.

دوستی همچنین بیان کرد: برای اسکان اضطراری نیز چادر به منطقه رسیده و کولرهای مدارس و ادارات دولتی را آزاد می‌کنیم تا بتوانیم کولر در چادرها وصل کنیم و مردم شرایط اسکان مناسب را داشته باشند.

آخرین اخبار از مناطق زلزله زده هرمزگان +جزییات

دستور ارسال سریع امکانات برای حادثه دیدگان زلزله هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۴۱

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، ضمن استماع آخرین گزارش از خسارات زلزله هرمزگان دستور داد امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.

انتقال دو نفر از مصدومان با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: بدنبال وقوع زمین لرزه ۶/۱ ریشتری در روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه دو نفر از مصدومان حادثه با بالگرد اورژانس برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافتند.

هرمزگان تعطیل شد
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۷:۵۶

ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها بجز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه ۱۱ تیرماه تعطیل است. کنکور امروز شنبه اما در زمان مقرر برگزار می‌شود.

آخرین اخبار از مناطق زلزله زده هرمزگان +جزییات

فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۷:۴۹

ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان: هیچ گونه آسیب و خسارتی به فرودگاه‌ها وارد نشده است و فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است.

آخرین وضعیت برقی مناطق زلزله زده
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۷:۳۵

عباسی سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان: برق ۲۵ تا ۳۰ روستای مناطق زلزله زده شهرستان بندرلنگه قطع است، این روستا‌ها حدود دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ مشترک برق دارند، ۵ پست از مدار خارج شد که تاکنون، ۴ پست به مدار برگشته و یک پست همچنان از مدار خارج است، همه‌ی گروه‌های امدادی درحال آماده باش هستند، امیدواریم تا پایان امروز برق مناطق زلزله زده وصل شود.

برق ۲۷ روستا وصل شده است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۶:۴۹

مهدی دوستی استاندار هرمزگان: برق ۵۲ روستای متاثر از زلزله بندرلنگه قطع شده که تاکنون برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستا‌ها هم به مرور وصل خواهد شد.

توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره فوتی ها و مصدومان زلزله بندرلنگه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۶:۴۸
تعداد بازدید : 4
ریزش کوه پل غار در بندرلنگه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۵:۰۸

بر اثر زلزله‌های بامداد امروز کوه پل غار در بندرلنگه ریزش کرد.
محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان: جاده پشت پل کنخ نیز نشست کرده که برای رفت و آمد راحتر مردم جاده دو طرفه شده است.

پذیرش مصدومان زمین لرزه در بیمارستان صحرایی بندر خمیر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۴۷
تعداد بازدید : 6
تخریب ۱۰۰ درصدی برخی از منازل مسکونی
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۵۷

فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه بامداد امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد: عمده خسارات زلزله مربوط به منطقه سایه خوش بود اما زلزله‌های دوم و سوم ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری سبب گسترده شدن دامنه خسارات در منطقه شده است.

وی افزود: تخریب ۱۰۰ درصدی بسیاری از منازل مسکونی مردم را شاهد هستیم. شمار زخمی‌ها رو به افزایش است.

آخرین اخبار از مناطق زلزله زده هرمزگان +جزییات

دستور ویژه وزیر بهداشت برای بسیج همه امکانات
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۵۷

بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

برپایی کمپ اسکان موقت در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۴۵

مهدی دوستی استاندار هرمزگان: کمپ‌های اسکان موقت در بندرعباس و دیگر مناطق متاثر از زلزله برپا می‌شود، مکان کمپ‌ها بزودی اعلام می‌شود، مردم فعلا به مناطق زلزله زده سفر نکنند.

نیرو‌های سپاه و بسیج به منطقه اعزام شدند
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۳۲

سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان: نیرو‌های سپاه و بسیج برای کمک به مردم مناطق زلزله زده به منطقه اعزام شده اند.

برق سایه‌خوش هم قطع است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۰۶

طبیبی معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان: برق سایه خوش بندرلنگه و طبل جزیره قشم بر اثر زلزله قطع است. برق دیگر مناطق زلزله زده وصل است.

آخرین اخبار از مناطق زلزله زده هرمزگان +جزییات

آب روستای خوش قطع است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۰۵

شاکری معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب هرمزگان: آب شیرین کن تامین کننده آب روستای سایه خوش از مدار خارج شده و آب این منطقه قطع است. آب روستای ۳۰۰ خانواری سایه خوش از آب شیرین کن تامین می‌شود.

سه نفر جانباخته و ۸ نفر مصدوم در سایه خوش بندرلنگه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۲:۴۳

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان: سه نفر بر اثر زلزله در سایه خوش بندرلنگه جان باخته اند و ۸ نفر هم مصدوم شده اند.

تصاویری از تخریب منازل در روستای سایه خوش
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۲:۴۲
تعداد بازدید : 6
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار