کد خبر: 1095182
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خوزستان، لنج‌داران از مشکلات خود گفتند و قرار شد برای سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان برنامه‌ای تدوین شود تا به کالا‌های ته لنجی رسمیت بخشیده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای هر سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان به دنبال رسمیت بخشیدن به کالا‌های ته لنجی، اما به صورت ضابطه‌مند هستیم. سیداحسان خاندوزی، برای بررسی مشکلات بندر چوئبده که به آبادان سفر کرده بود پای درد دل لنج‌داران نشست.
در این دیدار معطلی ۲۰ روزه لنج‌داران از سوی آزمایشگاه و افزایش زمان ترخیص کالاها، افزایش هزینه آزمایش یک میلیون تومانی به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بیکارشدن کارگران روزمزد، اختلاف بین اداره استاندارد و بهداشت و انجام چند بار نمونه‌گیری از کالاها، گرانی سوخت هم برای واردات و صادرات و هزینه ۳۷ میلیون تومانی برای یک هزار لیتر سوخت در حالی که این مبلغ در بوشهر ۲۰ میلیون تومان است، از جمله مشکلات مطرح شده از سوی لنج‌داران بود.
آن‌ها گلایه داشتند چرا این گرانی‌ها و تورم فقط برای مردم آبادان باید باشد و اینکه در آبادان، اروندکنار و چوئبده مگر چند لنج‌دار فعالیت می‌کند.
لنج‌داران از عدم حمایت بیمه و دارایی و برخورد با نظریه منفی قاچاق و دلخوش نبودن به وعده‌های مسئولان انتقاد کردند. آن‌ها همچنین اعلام کردند که تخلیه بار‌ها بین سه تا چهار ماه زمان می‌برد و با توجه به قیمت بالای ارز و در اختیار قرار ندادن یارانه نیز شرایط برای فعالیت در این زمینه سخت شده است. فعالان این عرصه خواستار افزایش سفر‌های لنج‌داران برای واردات ته‌لنجی شدند. در ادامه این دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این وزارتخانه برای هر سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا کشور، به دنبال رسمیت بخشیدن به کالا‌های ته لنجی، اما به صورت ضابطه‌مند است.
خاندوزی ادامه داد: تعداد واردات سالانه و اقلام مجاز باید از قبل تعیین و تأیید واردات و ثبت کالا‌ها را نیز داشته باشد.
وی بیان کرد: اگر واردات این کالا‌ها به تأیید رسمی گمرک برسد برای انتقال آن‌ها به سایر استان‌ها نیز مشکلی نیست، همچنین دیگر لازم نیست که با ترس و وحشت از مرزبانی و دریابانی به فعالیت بپردازید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار