کد خبر: 1095178
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
بازتاب‌های نشست دریای خزر در توئیتر
ششمین دور نشست سران کشور‌های حاشیه دریای خزر، چهارشنبه ۲۹ ژوئن در پایتخت ترکمنستان آغاز شد. این اجلاس که سران کشور‌های روسیه، ایران، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان در آن حضور دارند در شهر عشق‌آباد برگزار می‌شود

ششمین دور نشست سران کشور‌های حاشیه دریای خزر، چهارشنبه ۲۹ ژوئن در پایتخت ترکمنستان آغاز شد. این اجلاس که سران کشور‌های روسیه، ایران، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان در آن حضور دارند در شهر عشق‌آباد برگزار می‌شود. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی از زوایای این نشست و حواشی آن نوشتند. علاوه بر تقویت دیپلماسی منطقه‌ای، انتشار تصاویری از گپ‌وگفت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و پوتین و همچنین سرگردانی‌های الهام علی اف از جمله حواشی این نشست بود که کاربران بدان پرداختند. در ادامه بخشی از توئیت‌های کاربران مرور شده است.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه:
آقای دکتر رئیسی امروز در اجلاس سران حاشیه دریای‌خزر در عشق‌آباد، اجرای کنوانسیون حقوقی خزر را مرتبط با توافق بر سر ترسیم خط مبدأ خواند. موقعیت مهم ایران و مزیت ویژه ترانزیتی کشورمان در گستره دریای خزر و عمان و خلیج فارس را تبیین کرد.
علی بهادری‌جهرمی:
نشست خزر نقطه عطف مهمی در تقویت روابط کشور‌های همسایه به‌منظور مدیریت مشترک خزر است. دیدار‌های حاشیه‌ای نشست هم تکمیل‌کننده دیپلماسی پویای اقتصادی و سیاسی است. روابط گسترده و دوستانه با همسایگان، ظرفیت‌های فراموش‌شده را در اقتصاد ملی فعال می‌کند.
علی رجب‌بیگی:
تقویت دیپلماسی‌های منطقه‌ای و بین همسایگان به پهنای مرز ایران و اقتدار در میان کشور‌های منطقه‌ای راهبرد درستی است که همین نشست‌های خزر آن را می‌سازد. همین مصوبه «عدم حضور نیرو‌های مسلح کشور‌های دیگر در دریای خزر» خیلی پیام‌ها دارد که بعداً مشخص خواهد شد.
مهدی زارع:
تلاش جهت فعال نمودن ظرفیت‌های منطقه، بزرگترین و واقعی‌ترین راهبردی است که دولت رئیسی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی در حوزه سیاست خارجی به کار بسته است. تنها راه نجات فعلی کشور نیز استفاده از این ظرفیت‌های مغفول است. #اجلاس_خزر
علی علیزاده:
علی‌اف دیروز رفتاری به غایت غیردیپلماتیک و ملتمسانه نسبت به رئیسی داشت. هرچه فکر می‌کنم نمی‌فهمم چرا. تنها احتمال این است که به او گفته باشند برخلاف روحانی که «ترکمنچای برجام» را بر ایران تحمیل کرد، این یکی ممکن است «ترکمنچای قاجار» را هم ملغی و جمهوری آذربایجان را به وطن برگرداند.
عبدالرحیم انصاری:
نگاه ملتمسانه علی‌اف به رئیسی، و طی مسافت طولانی صرفاً برای دست دادن با او، بیشتر به رفتار استاندار با رئیس‌اش شبیه بود که مورد توجه بسیاری تحلیلگران نیز قرار گرفت. الهام وقتی واکنش متواضعانه پوتین در برابر رئیسی را می‌بیند، جایگاه خود در برابر قدرت اول غرب آسیا را بهتر درک می‌کند!
نوید مستفیضی:
به مشایعت و بدرقه علی‌اف و پاسخ و زبان بدن رئیسی دقت کنید، اظهار نیاز دولت باکو و پاسخ از موضع قدرت ایران مشهود است. درس عبرتی باشد برای کسانی که به باکو و آنکارا امید بسته‌اند.
عبدالرضا هادی‌زاده:
علی‌اف زمانی پشت سرگذاشته شد که ایران برای خنثی‌سازی شیطنت علیه کامیون‌های ایرانی، همزمان با مذاکره، مسیر موازی ارمنستان و فعال‌سازی مسیر دریایی را کلید زد. حالا پس از رکورد تاریخی تجارت با روسیه، اولین بندر دریایی این کشور هم به روی کانتینر‌های یخچالی ایران باز شد. #درس_دیپلماسی
حامد صراف‌پور:
دیدار پوتین و رئیسی در حاشیه اجلاس پنج کاسپین! روسای «پنج کاسپین» در ابلاغیه پایانی بر این موضوع توافق کردند: «نیرو‌های مسلح دیگر کشور‌ها در دریای خزر حضور نخواهند داشت، این منطقه فقط باید برای اهداف صلح آمیز استفاده شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار