کد خبر: 1095160
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
وحید جلال زاده با بیان اینکه بایدن نباید مرتکب اشتباه راهبردی و تاریخی شود، گفت: قطعا جمهوری اسلامی مقابل این اشتباه ابتکارات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا در اقدامات خصمانه خود علیه ایران به دنبال دو هدف است، یک شکست ایران و محور مقاومت که آخرین اقدام آن ها فشار اقتصادی نه تنها به ایران بلکه به لبنان، سوریه و عراق است دومین اقدام آنها گرفتن اقتدار دفاعی ایران است.

جلال زاده با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت: در بحث عمل به برجام، فقط آمریکایی ها نبودند که خلف وعده می‌کردند، بلکه اروپا هم همین طور بود.

وی تاکید کرد: در اسفند ماه مذاکرات تقریباً به سرانجام رسیده بود و آماده امضای توافق بودند، اما آمریکا زیر قول هایی که ایران روسیه و چین داده بود زد.

جلال زاده تصریح کرد: در دو موضوع با آمریکا به نتیجه نرسیدیم؛ انتفاع اقتصادی یکی از آنهاست و آمریکا حاضر نیست تا پایان دوران بایدن هم به ایران ضمانت بدهد.

وی گفت: موضوع پادمان، تضمین های ما از آمریکا و لیست قرمز از موارد اختلافی دیگر ما با آمریکاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در مذاکرات به لیستی رسیده بودیم اما آمریکا تضمین نداد بعد از توافق افرادی را به لیست قرمز اضافه نکند.

جلال زاده با بیان اینکه در مذاکرات دنبال انتفاع اقتصادی هستیم، تاکید کرد: اگر اقتصاد داخل کشور قوی بود چه بسا به دنبال مذاکرات نمی رفتیم.

وی افزود: اگر بخواهیم در روابط خارجی قوی عمل کنیم باید در داخل تولید قدرت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بایدن در روزهای آینده سفری به منطقه خواهد داشت، تصریح کرد: متاسفانه گزارش هایی که از سردمداران منطقه به آمریکا می رسد گزارش های غلطی است.

جلال زاده ادامه داد: بایدن نباید مرتکب اشتباه راهبردی و تاریخی شود. قطعا جمهوری اسلامی مقابل این اشتباه ابتکارات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی با اشاره به حملات سایبری علیه کشور گفت: در حوزه سایبری حملات علیه کشور بیشتر شده و یک زمانی این حملات سالانه بود اما اکنون هر هفته دو بار این حملات صورت می گیرد.

جلال زاده تاکید کرد: پیشنهادی مبنی بر ایجاد سازمان دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه ارائه دادیم. دوستان ما در وزارت امور خارجه هم موافق ایجاد این سازمان هستند.

وی ادامه داد: در هشت سال گذشته هیچ سفری در سطح رییس جمهور به کشورهای آفریقایی نداشتیم و با همسایگان خود به روابط تک رقمی تجاری رسیده بودیم و برخی دوستان از ما نا امید شده بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: روابط اقتصادی ما با آفریقا به زحمت به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده اما مبادلات تجاری ترکیه با آفریقا به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار