کد خبر: 1094704
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد و گفت: ما این تهدیدات را برنمی تابیم و مطمئنا در قبال آن عکس العمل نشان می‌دهیم.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان اظهار داشت: بدون تردید در سال‌های اخیر با تلاش فرماندهان و مسئولان دو کشور روابط فی مابین توسعه خوبی یافته و این روابط باید توسعه و استمرار یابد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم دو کشور از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارند، گفت: باید در راستای تقویت همکاری های مشترک بیشتر تلاش کنیم؛ در ۵ سال گذشته ما تعاملات و رفت آمد های زیادی بین مسئولان نظامی ایران و پاکستان را شاهد بوده ایم که این روند باید گسترش یابد و موجب ایجاد امنیت در مرزهای دوکشور گردیده و دو کشور در سایه این امنیت و آرامش روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: مسئله امنیت مرزهای ایران و پاکستان از مهمترین مسائل بین دو کشور بوده است و بنده در سفری که به پاکستان داشتم به طور جدی پیگیر موضوعات مشترک دو کشور به ویژه در حوزه امنیت مرزی بوده‌ام.

سردار باقری افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان نگاه ویژه ای دارد و این مهم در دولت جدید نیز تقویت شده و رو به توسعه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در سال های اخیر روابط نظامی ایران و پاکستان توسعه چشمگیری داشته که این روابط سبب امنیت و اثربخشی در توسعه اقتصادی دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه منطقه ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار دارند بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده ای برخوردار است به ویژه اینکه رویدادها و تحولات اخیر سبب مداخلات کشورهای فرامنطقه ای شده و مشکلاتی در سطح منطقه ایجاد کرده است.

سرلشکر باقری رژیم صهیونیستی را در راس مداخله‌گری ها و زمینه ساز بی ثبات در منطقه اعلام کرد و گفت این رژیم با اجرای طرح هایی در صدد ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه و دست یابی به اهداف مداخله گرانه است.

وی عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد و افزود: ما این تهدیدات را برنمی تابیم و مطمئنا در قبال آن عکس العمل نشان می دهیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه به ویژه در سوریه و عراق از دیگر مواردی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن زدند و در ادامه روند سلطه گری تا سقوط این دو کشور پیشرفتند.

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: از دیگر مسائل منطقه ما فاجعه یمن است که برای مدت زمان زیادی است که این روند ادامه یافته و باید به سرعت این به این جریان خاتمه داد.

سردار باقری گفت: مسئله کشمیر یکی دیگر از مسائل جهان اسلام محسوب می‌شود و موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه همان تدبیر و موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حمایت از مردم مظلوم و مسلمان را تحت توجه قرار می دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تحلیل مسائل منطقه گفت: جنگ روسیه و اوکراین قطعاً بر منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود و توسعه ناتو به سمت مرزهای روسیه و خطری برای امنیت این کشور محسوب می شود که امیدواریم طرفین با گفتگو مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

سرلشکر باقری گفت: مسئله افغانستان از تاثیرگذارترین مسائل بین دو کشور ایران و پاکستان است. با توجه به شرایط افغانستان مشارکت و مداخله سایر اقوام در ایجاد امنیت و ثبات نقش سازنده ای در آینده این کشور خواهد داشت.

وی افزود: ما نگران توسعه تروریسم از سمت افغانستان هستیم در این خصوص برنامه‌هایی نیز داریم و معتقد هستیم که این مسائل و مشکلات با همکاری کشورهای ایران و پاکستان قابل حل خواهد بود. و نیازی به مداخله کشورهای بیگانه نیست.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار