کد خبر: 1094597
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد‌
 رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که چنانچه مسئولان در دوران تصدی خود به وظایف قانونی عمل نکنند، با آن‌ها برخورد می‌شود. به خاطر ترک فعل برخی ادارات و نهاد‌ها در سال قبل ۳ هزارو ۶۰۰ پرونده کیفری و تخلفاتی تشکیل شده‌است. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، اداره گمرک و سازمان غذا و دارو در دولت قبل از جمله همین متخلفان هستند.
علیرضا سزاوار

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که چنانچه مسئولان در دوران تصدی خود به وظایف قانونی عمل نکنند، با آن‌ها برخورد می‌شود. به خاطر ترک فعل برخی ادارات و نهاد‌ها در سال قبل ۳ هزارو ۶۰۰ پرونده کیفری و تخلفاتی تشکیل شده‌است. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، اداره گمرک و سازمان غذا و دارو در دولت قبل از جمله همین متخلفان هستند.

در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا، سازمان بازرسی تلاش کرده که بازرسی‌ها و نظارت را به جای موضوعی و محیط‌محوری به سمت مسئله محوری سوق دهد. در سازمان‌ها و ادارات مسائلی مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود و تا زمانی که منشأ فساد خشکانده نشود، صرف برخورد با مفسد کفایت نمی‌کند.
ترک فعل جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان غذا و دارو
رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نشست خبری خود با بیان اینکه برای مسدودسازی گلوگاه‌های فساد حدود ۲ هزار مسئله را در سطح کشور شناسایی کردیم و به حدود ۲۰۰ ابر چالش رسیدیم، گفت: در سال گذشته تعداد ۵ هزار بازرسی انجام شده و یک هزار پرونده کیفری و ۲هزارو۶۰۰ پرونده تخلفاتی در این راستا تشکیل شده‌است، همچنین چندین هزار هشدار هم به مراجع ذی‌صلاح منعکس شده‌است. ذبیح‌الله خداییان درباره برخورد با ترک فعل مسئولان گفت: چنانچه مسئولان در دوران تصدی خود به وظایف قانونی عمل نکنند با آن‌ها برخورد می‌شود. مسئولان جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان غذا و دارو در دولت قبل به وظایف خود عمل نکرده‌بودند. همچنین در مورد بورس هم پرونده‌های کیفری تشکیل شده‌است. وی افزود: ترک فعل در چند سال اخیر به طور ویژه رسیدگی می‌شود و اخیراً قوانینی به تصویب رسید که برای ترک فعل، مجازات و تکالیفی تعیین شده که از جمله آن‌ها می‌توان به قانون جمعیت جوانی اشاره کرد.
سامانه فروش خودرو کفایت ندارد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره عملکرد وزارت صمت در ثبت سفارش خودرو از طریق سامانه هم گفت: وزارت صمت اعلام کرد که سامانه فروش خودرو راه‌اندازی شد و چند هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند. بعد از آن چند هزار نفر از این افراد بعد از مراجعه به آن‌ها اعلام کردند که ذخیره هستند و برنده اصلی محسوب نمی‌شوند این موضوع باعث نارضایتی مردم شد.
خداییان ادامه داد: قبل از ثبت نام و قرعه‌کشی اعلام کرده بودیم که این سامانه کفایت لازم را ندارد و تذکرات لازم هم داده شد و وزارت صمت هم حرف خود را می‌زد. این پرونده در دستور کار بازرس کل مربوطه است. وزارت صمت با ارسال نامه‌ای عملکرد خود را توجیه کرد، اما با توجه به مشکلی که برای مردم در این راستا پیش آمده بود، سازمان بازرسی به مسئله ورود کرد.
گزارش متروپل در دست دادستانی کل
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره پرونده حادثه متروپل هم گفت: بلافاصله پس از حادثه، بازرس کل استان خوزستان را مأمور بررسی کردیم و بر عملکرد آواربرداری نظارت داشتیم. همکاران ما بلافاصله نسبت به تشکیل پرونده اقدام کردند و تخلفاتی را چه در رابطه با مسئولان شهرداری در سال‌های قبل و چه سایر دستگاه‌ها احراز و گزارشی در این رابطه تهیه شد. این پرونده و اطلاعات در اختیار هیئت اعزامی دادستانی کل کشور قرار گرفته‌است.
پرونده ویلموتس همچنان باز است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات سازمان بازرسی در پرونده ویلموتس گفت: این پرونده از سوی سازمان بازرسی کل کشور پیگیری می‌شود و منتظر اعلام نظر مرجع قضایی هستیم. وی درباره انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن در کشور گفت: وظیفه دستگاه‌هایی که بر ایمن‌سازی ساختمان‌ها نظارت دارند، این است که تذکر بدهند و نسبت به رفع مشکلات پیگیر باشند. سازمان بازرسی مکاتباتی در زمینه ایمن‌سازی بنا‌های ناایمن داشته و مرجع استعلام ما هم آتش‌نشانی است. آمار ساختمان‌های ناایمن را گرفته و دسته‌بندی کرده ایم و به دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها اعلام کردیم و به آن‌ها برای ایمن کردن فرصت داده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار