کد خبر: 1094593
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه گام دوم انقلاب اسلامی انتظارات بزرگی را از جوانان و نسل پس از انقلاب بیان می‌کند، گفت: مهم‌ترین گام برای فتح خرمشهر‌ها از بین بردن یأس و ناامیدی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه گام دوم انقلاب اسلامی انتظارات بزرگی را از جوانان و نسل پس از انقلاب بیان می‌کند، گفت: مهم‌ترین گام برای فتح خرمشهر‌ها از بین بردن یأس و ناامیدی است.
به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در همایش ملی تربیت در نیرو‌های مسلح، با بیان اینکه بیشتر کشور‌های دنیا ممکن است تهدیدی نداشته باشند یا با یک نوع تهدید روبه‌رو باشند، عنوان کرد: نیرو‌های مسلح ما با تهدید‌های مختلف روبه‌رو هستند، نظام اسلامی ما که حاصل قرن‌ها تلاش و مجاهدت است از جهات مختلف مورد تهاجم، توطئه و تهدید قرار دارد. همزمان با اینکه با تهدید‌های سخت نظامی با قدرت‌های بزرگ روبه‌رو هستیم که لوازم خود را دارد، با سایر تهدید‌ها نیز مواجه هستیم.
باقری با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بدون قدرت معنوی و روحی لازم امکان ایستادگی و مقاومت ندارد، گفت: ما باید قدرت خود مقابل امریکا را از معنویت و مسیر تربیت نیروی انسانی جست‌وجو کنیم. وی با بیان اینکه نیروی انسانی ما در برابر تهدید سخت دشمن، با تهاجم‌های مختلف روبه‌رو است، تصریح کرد: اگر نیروی مسلح قدرت تاب‌آوری برابر دشمن در صحنه را نداشته باشد چگونه می‌خواهد به آرام‌سازی، کنترل و مدیریت برسد، مقابله با جنگ نرم دشمن و توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی بر عهده نیرو‌های مسلح است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بر لزوم بررسی محیطی، زمینه‌ای و وضعیت موجود تأکید کرد و گفت: باید نقاط ضعف و قوت و همچنین فرصت‌ها و تهدید‌ها بررسی، وضعیت موجود آسیب‌شناسی و نظام مسائل استخراج شود و با گفتگو شنود بدانیم در کجا ایستاده‌ایم.
باقری خاطرنشان کرد: ما نیازمند نظام جامع تربیتی هستیم که همه تنوع نیروی انسانی را دربرگیرد؛ از جوانان بزرگواری که دو سال از مهم‌ترین سال‌های عمر خود را در نیرو‌های مسلح طی می‌کنند تا بسیجیان، پایوران و دیگر عناصر نیرو‌های مسلح که در این نیرو خدمت می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه نظام تربیتی نیرو‌های مسلح باید به خانواده‌های نیرو‌های مسلح نیز توجه کند، اظهار کرد: با یک جمعیت بیش از ۵ میلیون نفری روبه‌رو هستیم و باید افق‌های خود را با نگاه به این جمعیت برنامه‌ریزی کنیم.

می‌توانیم‌ها شعار نیست؛ توانستیم و باز هم می‌توانیم
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به دستاورد‌ها و کار‌های انجام شده در حوزه تربیت انقلابی عنوان کرد: کشور در دفاع مقدس با ارتش بزرگ رژیم بعثی روبه‌رو شد و روحیه یأس و ناامیدی با پیشرفت دشمن در جبهه‌ها ترویج شد و عملیات‌های مختلف نیز به شکست رسید، اما از حوالی بهمن و اسفندماه ۵۹ شاهد یک اتفاق متفاوت بودیم که شش ماه بعد عملیات شکست حصر آبادان را با موفقیت پشت سرگذراندیم و در نهایت به عملیات بزرگ فتح خرمشهر رسیدیم. وی خاطرنشان کرد: اگر روحیه یأس و ناامیدی غلبه می‌کرد و همه به آن تن می‌دادند، اهداف رئیس‌جمهور منحوس آن دوره محقق می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد و سخنان شهید باقری راهبرد جنگ را تغییر داد، از عملیات‌های کوچک یک دسته و یک گروهان آغاز کردند و طی شش ماه ۲۵ عملیات کوچک و متوسط انجام شده و اعتماد به جبهه برگردانده شده است و فرماندهانی تربیت و رشد یافتند که نتیجه آن فتح خرمشهر شده است.
سرلشکر باقری مهم‌ترین گام فتح خرمشهر‌ها را از بین بردن یأس و ناامیدی دانست و عنوان کرد: داشتن اهداف بزرگ و شروع از کار‌های کوچک راهبرد‌هایی است که در دفاع مقدس تجربه شده و رزمندگان اسلام را به پیروزی رسانده است و باز هم این راهبرد‌ها با محوریت از بین بردن یأس و ناامیدی می‌تواند برای رفع مشکلات کشور کارایی داشته باشد. وی از تشکیل داعش و رسیدن عراق و سوریه به آستانه سقوط یاد کرد و گفت: همه دنیا پشت تروریست‌ها بودند و مقابل ایران ایستادند، آن‌ها پول و امکانات بسیاری داشتند، اما تجهیزات مادی کار را پیش نبرد و امروز به برکت خون شهید سلیمانی‌ها امنیت پایداری در عراق و سوریه برقرار شده است و این ما می‌توانیم‌ها شعار نیست و ما توانستیم و باز هم می‌توانیم.

لزوم بازشناسی دوگانه‌های اخلاقی در نیرو‌های مسلح
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه هم طی سخنانی در همایش ملی تربیت در نیرو‌های مسلح بر لزوم بازشناسی دوگانه‌های موجود در نظام اخلاقی تربیتی نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: شهید قاسم سلیمانی بزرگمردی بود که شجاعت و مهرورزی، فرماندهی و دوستی، فرماندهی و تواضع، فرمانبری و اطاعت از یک سو و نقادی و پیشنهاد دادن از سویی دیگر و همچنین سلسله مراتب و اخوت را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار می‌داد.
حجت الاسلام حاجی صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه نیز در این همایش بر لزوم بازشناسی نظام‌های موجود در نیرو‌های مسلح به‌منظور ارتقای تربیت در این نیرو‌ها تأکید کرد و گفت: برخی از نظام‌ها حرکت تربیتی را کند می‌کند و ما برای اینکه بتوانیم نظام‌های تربیتی را نهادینه کنیم باید نسبت به سه گروه روحانیون، فرماندهان و استادان به‌عنوان عناصر اصلی متمرکز شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار