کد خبر: 1094585
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
مصطفی الکاظمی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان گفت: توافق شد تا یک برنامه زمانی برای تسهیل زیارت زائرانی که قصد دارند در ایام اربعین به زیارت حرم امام حسین علیه السلام مشرف شوند تنظیم کنیم.

مصطفی الکاظمی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان گفت: توافق شد تا یک برنامه زمانی برای تسهیل زیارت زائرانی که قصد دارند در ایام اربعین به زیارت حرم امام حسین علیه السلام مشرف شوند تنظیم کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق عصر امروز یکشنبه (۵ تیر) در نشست خبری مشترک با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، اظهار داشت: از جناب آقای رئیس جمهور رئیسی به خاطر استقبال گرمی که از ما داشتند و مهمانی گرمی برپا داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما امروز به تهران آمدیم روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را مورد بحث و گفتگو قرار دهیم همچنان که امروز خلال گفتگو‌ها روابط تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور را مورد گفتگو قرار دادیم.

نخست وزیر عراق گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و در چارچوب مصالح و منافع دو کشور در حال پیش رفتن است و تلاش ما در این راستا برای تامین منافع ملت‌ها قرار دارد.

الکاظمی تصریح کرد: ما امروز توافق کردیم تا روابط تجاری بین دو کشور تقویت شود و همچنان توافق شد تا یک برنامه زمانی برای تسهیل زیارت زائرانی که قصد دارند در ایام اربعین به زیارت حرم امام حسین علیه السلام مشرف شوند تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: تا پیش از این زوار ایرانی در فرودگاه‌های عراق می‌توانستند ویزا دریافت کنند، اما در چند هفته اخیر ما این زمینه را فراهم کردیم که زوار ایرانی بتوانند در گذرگاه‌های مرزی هم البته با سقف مشخص تعداد زوار در مقطع فعلی ویزای ورود به عراق را دریافت کنند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: در بخش دیگری از گفتگو‌ها چالش‌هایی که منطقه ما با آن روبرو است مورد بحث و گفتگو قرار دادیم و با هم توافق کردیم تا مشترکا تلاش به برقراری ثبات و آرامش در منطقه کنیم، زیرا امروز در مورد مسائل سرنوشت سازی که ملت‌های منطقه با آن روبرو هستند صحبت‌هایی انجام شد و توافق شد حمایت مان را از آتش بس در یمن اعلام کنیم.

الکاظمی افزود: همچنان توافق شد حمایت خودمان را از اصل گفتگو برای پایان دادن به جنگی که مردم یمن را با رنج روبرو کرده است اعلام کنیم.

نخست وزیر عراق در پایان بیان داشت: در این نشست توافق شد تلاش‌های مشترکی را برای مقابله با چالش‌های حوزه امنیت غذایی به سبب جنگ اوکراین بیشتر کنیم و یک بار دیگر نیز از استقبال آقای رئیس جمهور رئیسی تشکر می‌کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار