کد خبر: 1094411
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

اهمیت پشتیبانی شبکه در شرکت ها کوچک و بزرگ

رپورتاژ آگهی/ امروزه تمامی مجموعه ها و کسب و کار های کوچک تا کسب کار های متوسط و بزرگ برای پیشبرد اهداف خود مجبور به استفاده از کامپیوتر ها هستند تا بتوانند کار های خود را با دقت و سرعت بالاتری انجام دهند. همچنین مجموعه ها برای اینکه بتوانند از کامپیوتر ها و تجهیزات مرتبط به درستی استفاده کنند، نیازمند نگهداری و سرویس و تعمیر آن ها هستند که پشتیبانی شبکه به بهترین نحو این کار را انجام میدهد.

این موضوع همانند استفاده از اتومبیل می ماند و شما برای اینکه بتوانید از اتومبیل خود به درستی استفاده کنید باید آن را چند وقت یک بار سرویس کنید تا در مدت زمان طولانی دچار ایراد نشود. همچنین اگر مشکلی برای آن پیش آمد باید برای رفع آن سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید

حال برای اینکه بتوانید یک پشتیبانی شبکه مناسب را برای مجموعه خود انتخاب کنید باید به نکات زیادی توجه کنید که در ادامه مهم ترین این نکات آورده شده است:

در دسترس بودن پشتیبانی شبکه

از آنجایی که کسب و کار شما اهمیت دارد و هر خطایی در سیستم های کامپیوتر می تواند کار های شما را با تاخیر زمانی همراه سازد باید قبل از انتخاب شرکت یا کارشناس پشتیبانی شبکه از در دسترس بودن آن در لحظات مهم اطمینان حاصل کنید.

اگر نسبت به شرکت پشتیبانی شبکه ای که قصد سرویس دهی از آن را دارید شناختی ندارید می بایستی در قرارداد پشتیبانی شبکه این موضوع را ذکر کنید تا برای ادامه همکاری با مشکل مواجه نشوید.

رفع مشکلات شبکه به صورت اصولی

مشکلات شبکه باید به گونه ای برطرف شوند تا دیگر اتفاق نیفتند و همچنین صورت مسئله نباید بجای رفع مشکل پاک شود. حتما برای برای شما هم پیش آمده است که برای سیستم شما اتفاقی افتاده است و کارشناس پشتیبانی شبکه به شما گفته است که باید سیستم عامل ویندوز سیستم شما تعویض گردد.

اهمیت پشتیبانی شبکه در شرکت ها کوچک و بزرگ

در این مواقع باید به دانش کارشناس پشتیبانی شبکه مورد نظر شک کنید چرا که به جای رفعع مشکل صورت مسئله را حذف می کند و از طرف دیگر ممکن مشکل به وجود آمده در سیستم عامل جدید هم اتفاق بیفتد و دوباره تکرار شود.

سرعت پشتیبانی شبکه در رفع مشکلات

در شبکه های کامپیوتری باید زیر ساخت در ابتدا تصحیح و اصلاح شود تا مشکلاتی که به وجود می آیند از لحاظ زیر ساختی نباشد و با سرعت خیلی بیشتر برطرف شوند. در مواقعی که زیر ساخت اصلاح نمی شود، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که رفع آن ها بسیار زمان بر باشد، این در حالی است که کارشناس پشتیبانی شبکه باید از ابتدا باید با بررسی اولیه و درست خود متوجه مشکلات زیر ساخت میشد و آن را اصلاح می کرد.

اهمیت پشتیبانی شبکه در شرکت ها کوچک و بزرگ

نیاز سنجی و آینده نگری در پشتیبانی شبکه

کارشناس پشتیبانی شبکه باید با توجه به تعاملی که با مدیریت مجموعه سرویس گیرنده دارد، نیاز های سازمان را بشناسد و برای آن ها راه های اصولی ارائه دهد، این راه کار های نباید موقتی باشند بلکه باید به صورت دائمی با در نظر گرفتن آینده حداقلی 5 ساله ی آن مجموعه باشند تا دوباره نیاز به خرید تجهیزات و تنظیم آن ها نباشد.

متاسفانه بسیاری از کارشناسان پشتیبانی شبکه این موضوع را رعایت نمی کنند و مهم ترین دلیل آن عدم دقت، علم و تجربه کافی برای انجام این کار است که باعث ایجاد هزینه های اضافی برای آن مجموعه می شود.

جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات

کارشناس پشتیبانی شبکه باید با ارائه راه کار های اصولی نظیر تنظیم مجوز های دسترسی افراد، تهیه بکاپ های منظم و برقراری امنیت در شبکه مانع از حذف ناخواسته اطلاعات مجموعه شود. اکثر مجموعه ها حداقل یک بار به دلیل رعایت نکردن همین موارد، اطلاعات چندین ساله ی خود از دست داده اند و با صرف هزینه های بالا هم قادر به بازگردانی اطلاعات نشده اند.

جلوگیری از وقوع اتفاقات

مهم ترین وظیفه کارشناس پشتیبانی شبکه، نگهداری شبکه به گونه ای است که مشکلات آن به حداقل کاهش پیدا کند. این موضوع تنها با دید عمیق کارشناس پشتیبانی شبکه نسبت به شبکه یک مجموعه امکان پذیر است و مدت زمان معینی وابسته به سرویس ها و تجهیزات آن مجموعه زمان میبرد تا ساختار به گونه ای تنظیم شود تا مانع از آسیب های احتمالی در آینده شود.

همچنین اگر کارشناس پشتیبانی شبکه تعامل خوبی با کارکنان یک مجموعه داشته باشد می تواند راه کار هایی را به آن ها معرفی کند تا بتوانند کارهای خود را با سادگی بیشتر و از راه هایی که احتمال وجود خطا در آن ها کمتر است، انجام دهند.

  حفظ و افزایش امنیت شبکه

امنیت شبکه از موضوعاتی است که منحصر به چند مجموعه خاص نمی شود و باید بر حسب نیاز در همه ی مجموعه ها رعایت شود. حال مجموعه هایی که اطلاعات آن ها از اهمیت بالایی برخودار است باید از سناریو های قوی تری برای حفظ امنیت شبکه استفاده کنند و مجموعه هایی که نگهداری اطلاعات آن ها از اهمیت کمتری برخوردار است، یک امنیت نسبی در آن ها وجود داشته باشد.

 

برقراری امنیت نسبی زیر مجموعه قرارداد پشتیبانی شبکه می شود و برای تمامی مجموعه ها باید توسط کارشناس پشتیبانی شبکه انجام شود ولی در مجموعه هایی نظیر بانک ها که حفط و نگهداری اطلاعات در آن ها اهمیت ویژه ای دارد، باید علاوه بر قرارداد پشتیبانی شبکه، قرارداد امنیت شبکه نیز عقد شود و موارد خاص و منحصر به فرد برای امنیت شبکه توسط متخصصین امنیت راه اندازی شود.

مشاوره برای انجام فعالیت های جدید

قرارداد پشتیبانی شبکه شامل مشاوره نیز می گردد، این موضوع باید به گونه ای باشد که کارفرما نیاز های جدید خود را با کارشناس پشتیبانی شبکه مطرح می کند و ایشان وظیفه دارد بهترین حالتی که متناسب با آن مجموعه باشد را معرفی کرده و تجهیزات استاندارد برای برقراری شرایط مورد درخواست را معرفی کند.

همچنین کارفرما می تواند خرید تجهیزات شبکه را به کارشناس پشتیبانی شبکه واگذار کند.

مطرح کردن موارد بالا در قرارداد پشتیبانی شبکه

در مقاله بالا مهم ترین مواردی که برای انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه باید به آن ها توجه شود آورده شد. برای رعایت تمامی این موارد باید قرارداد پشتیبانی شبکه مجموعه مورد نظر به دقت مورد مطالعه قرار بگیرد و در صورت نیاز موارد مورد نظر در آن اضافه شود تا طرفین تعهداتشان را نسبت به یکدیگر به خوبی در ابتدای کار بشناسند و بتواند در ادامه همکاری به آن عمل کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار