کد خبر: 1094378
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
نخستین رویداد ملی نوآوری اجتماعی کشور با عنوان نوپیا، ۳۰ تیر در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.
محمدمحسن دوباشی، مدیرعامل ستاد پیشرفت و رییس شورای سیاستگذاری نوپیا درباره این رویداد گفت: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی قصد دارد محیطی برای گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی از نقاط مختلف کشور باشد. فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و مردمی و یا در بستر نهادها و سازمانهای حاکمیتی و یا دانشگاهی در زمینه نوآوری اجتماعی مشغول به کنشگری هستند.
دوباشی در ادامه اظهار داشت: نوپیا در اولین سال اجرای خود، بیشترین تمرکز را بر رونمایی از مفهوم نوآوری اجتماعی دارد تا جامعه ایرانی پس از ده سال از ورود این مفهوم به فضای فکری و دانشگاهی، بیشتر با این پدیده و کارکردها و امکانات آن آشنا شود.
محسن دنیوی؛ دبیر محتوایی نوپیا نیز گفت: نوآوری های فناوری پایه که تمرکز بیشتری بر ایجاد شغل، تولید کالا، خدمات و خلق ثروت دارد و در طول دو دهه گذشته و به ویژه در ده سال اخیر رشد چشمگیری در کشور داشته است، منجر به خلق شرکت های نوپا و توسعه زیست بوم شرکت های دانش بنیان شده است.
دنیوی اضافه کرد: در چنین شرایطی، گفتگو درباره نوآوری اجتماعی که تمرکز بیشتری بر انجام مسئولیت اجتماعی و مردم پایگی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی را دارد، می تواند فرصت مناسبی برای این مسیر و رویکرد در ایران باشد.
دکتر محسن دنیوی تاکید کرد: فعالان نوآوری اجتماعی نیز از فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی بهره می برند و به مباحث تامین مالی فعالیت خود و حتی خلق ثروت در کنار حل مسئله و انجام مسئولیت اجتماعی توجه دارند، اما تفاوت آنها با زیست‌بوم استارتاپی کشور در این است که تاکید اصلی و اولیه بر خلق ثروت و مبتنی بر توسعه فناوری نیست؛
بلکه تلاش دارد مسائل اجتماعی را از طریق راه حل های اجتماعی و با ایجاد فضای مشارکت مردم حل کند.
محسن دنیوی در پایان اظهار داشت: تمرکز بر حل مسائل اجتماعی از طریق راه‌حل‌های اجتماعی، ویژگی بارز نوآوری اجتماعی و فناوری‌های اجتماعی و مردم پایه است.
محمد حیدری؛ دبیر اجرایی این رویداد نیز گفت: رویداد نوپیا در 30 تیرماه 1401 و در ماه‌های ابتدایی قرن جدید در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که در آخرین روزهای سال 1400 از نشان نوپیا و پوستر آن رونمایی شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار