کد خبر: 1094081
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
به مناسبت ایام سالگرد نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و سالگرد موافقت رهبر انقلاب با رسیدگی به شکایت نامزد‌های انتخاباتی ۸۸، برای نخستین بار فیلمی از بیانات معظم له منتشر شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: به مناسبت ایام سالگرد نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و سالگرد موافقت رهبر انقلاب با رسیدگی به شکایت نامزد‌های انتخاباتی ۸۸ برای نخستین بار فیلمی با از بیانات رهبر انقلاب با عنوان «بررسی دلیل ایستادگی رهبر انقلاب در دفاع از رأی مردم» در این باره منتشر شد.

رهبرانقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار با اعضای خبرگان رهبری در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۸۸ می‌فرمایند: من نمی‌خواهم این را در تلویزیون بگویم… شما خیال می‌کنید وقتی که آقای خاتمی با بیست میلیون رأی پیروز شد، یک عدّه‌ای عصبانی نبودند؟

ایشان همچنین تاکید کرده‌اند: ابطال یعنی زدن تو دهن مردم! چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؟

«مطلقاً من این را قبول نخواهم کرد.» این پاسخ صریح و قاطعانه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مطالبه‌ی غیرقانونی «ابطال انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸» بود. رهبر انقلاب در تبیین این موضع خود خطاب به نمایندگان ستاد انتخاباتی کاندیدا‌ها تصریح کرده بودند: «ابطال یعنی زدن تو دهن مردم! چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؟ چنین چیزی مگر ممکن است؟» ۱۳۸۸/۳/۲۶

در نگاه ایشان مسئله‌ی انتخابات و رأی مردم دارای ریشه و عقبه‌ی دینیِ مستحکم است: «افرادی گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربی گرفت و آن را قاطی کرد با تفکر اسلامی و شریعت اسلامی؛ نه… این جزو دین است.» ۱۳۹۳/۰۳/۱۴

شیوه‌ی برخورد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مطالبه‌ی غیرقانونی فتنه‌گران هم دقیقاً برآمده از همین مبنا و در راستای صیانتِ از «رأی و حق مردم» بود: «رأی مردم هم به معنای واقعی کلمه حقّ‌النّاس است… رعایت این حقّ او واجب شرعی است… نتیجه‌ی آرا هم هرچه شد، بایستی به آن ملتزم بود؛ این هم حقّ‌النّاس است. اینکه ما در سال ۸۸ در مقابل کسانی که اصرار می‌کردند باید انتخابات باطل بشود ایستادیم، به‌خاطر همین بود که از حقّ‌النّاس دفاع کردیم. چهل میلیون [نفر]-بالاترین نصاب انتخابات- در سال ۸۸ در [دادن]آرا شرکت کردند. خب، یک نتیجه‌ای داد. هر کسی [هم]برنده‌ی این انتخابات می‌شد، ما همین‌جور می‌ایستادیم، دفاع می‌کردیم. بنده از حقّ‌النّاس دفاع کردم، از حقّ مردم دفاع کردم.» ۱۳۹۴/۰۶/۱۸

با چنین چارچوبی بود که ایشان در خطبه‌ی نمازجمعه‌ی ۲۹ خرداد ۸۸ تأکید کرده بودند: «رأی مردم زینتی نیست. حق انتخاب حقیقتاً متعلق به مردم است… جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرا مردم نیست. امروز اگر چهارچوب‌های قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیت نخواهد داشت.» ۱۳۸۸/۰۳/۲۹

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ایام سالگرد نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و سالگرد موافقت رهبر انقلاب با رسیدگی به شکایت نامزد‌های انتخاباتی ۸۸، نماهنگ «مدافع حق مردم» را منتشر می‌کند.

بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره انتخابات سال ۷۶ و درخواست برخی افراد برای ابطال نتیجه آن، موضوع ملایمت به خرج دادن با سران فتنه و همچنین پاسخ صریح ایشان به مطالبه‌ی غیرقانونیِ ابطال انتخابات برای اولین‌بار در این نماهنگ منتشر می‌شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار