کد خبر: 1093858
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان:
احمدی، با بیان اینکه بیش از ۲۵۵ گزارش فرار مالیاتی در سال گذشته ثبت شده ایت، گفت: مبارزه با فرار مالیاتی از ابزارهای تحقق عدالت اقتصادی است.

به گزارش جوان از لرستان، «اسماعیل احمدی»، امروز(31خرداد)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افزایش عدالت مالیاتی و دریافت عادلانه و به‌موقع مالیات امری مهم در جهت توزیع عادلانه ثروت در کشور است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان افزود: در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی بوده ایم.

وی با بیان اینکه از ابزارهای تحقق عدالت اقتصادی، مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۵۵ گزارش فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی ثبت‌شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: بیشتر این موارد مربوط به عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان یا استفاده از حساب بانکی دیگران و بعضاً مشاغل فاقد پرونده مالیاتی بوده است.

وی بیان داشت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش ‌افزوده بیش از یک هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده به فرمانداری‌ها، شهرداری و دهیاری‌های سطح استان واریز شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ این مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال بود که به‌تناسب جمعیت، بیشترین عوارض سهم شهرستان خرم‌آباد و سپس بروجرد است.

احمدی تأکید کرد: ترویج فرهنگ‌ سازی مالیاتی، اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی برای مردم، حمایت از تولیدکنندگان، خدمت‌رسانی به مؤدیان، افزایش عدالت مالیاتی و رضایت‌مندی مؤدیان با تکیه‌ بر شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی و استناد به پایانه‌های فروشگاهی و وصول معوقات مالیاتی از برنامه های مهم این نهاد است.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار