کد خبر: 1093732
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

فرافکنی و فرار از مسئولیت این روز‌ها سکه رایج میان مدعیان اصلاح طلبی شده است. این جماعت مدعی که در طول چهار دهه گذشته همواره در دستگاه‌های مختلف اجرایی و تقنینی حضور پر رنگی داشته، هربار که معضلی در جامعه نمود پیدا کرده، کوشیده پشت اظهارنظر‌های عوامانه، نقش اپوزیسیون جریان حاکم را بازی کند، بی آنکه سهم خود را در پیدایش معضلات و مشکلات جامعه بپذیرد؛ گویی اینان از کرات دیگر به این جامعه آمده‌اند و در ایجاد شرایط کنونی کشور هیچ نقشی نداشته‌اند.
دکتر مسعود پزشکیان از جمله این افراد است که طی چهار دهه گذشته، همواره در مناصب مهم مدیریتی از جمله وزارت بهداشت دولت اصلاحات و همچنین ادوار مختلف مجلس حضور داشته است، اما امروز وقتی که در واکنش به اظهار نظر شاذ و سخیف یک نماینده درباره ازدواج دختران ایرانی با مسلمانان شیعی علاقه‌مند به ایران، مورد پرسش قرار گرفته، گفته است: «مشکل جوانان ما ازدواج کردن نیست، بلکه بیکاری، فقر، نبودن مسکن مناسب و عدم اطمینان به آینده است. وقتی نمی‌توانی خانه کرایه کنی و چهارتا پوشک برای بچه‌ات بخری چطور می‌خواهی بچه‌دار شوی؟... این‌ها بحث‌های لاینحلی است که ما جوابی برای آن‌ها نداریم. بعد اینجا تشویق می‌گذاریم که اگر اینگونه شد ما فلان چیز را می‌دهیم این راه‌حلی نیست که مشکل ما را حل کند.» او اضافه کرده: «شرایط کنونی حاصل سیاستگذاری‌های فرهنگی است.»
اظهار نظر پزشکیان درباره سیاست‌های فرهنگی که به زعم او عامل مشکلات کنونی ازدواج شده، در حالی است که او همواره تأکید داشته در مسائل غیر تخصصی اظهار نظر نمی‌کند. اما او در مجلس نهم عضو کمیسیون برجام بود و به آن رأی داده بود، اما بعد‌ها هنگامی که درباره برجام مورد سؤال واقع شد گفت به دلیل تخصصی بودن برجام زیاد متوجه قضایا نشدم! پزشکیان بعد‌ها گفت همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است؛ به طوری که هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد.
اکنون بر اساس منطق خود آقای پزشکیان این سؤال از وی مطرح است که بر اساس کدام تخصص به حوزه ازدواج و مسائل و مشکلات مربوط به آن ورود کرده است؟ او البته ممکن است بگوید در مقام ایفای وظیفه نمایندگی ملت چنین اظهار نظری کرده است، در این صورت باید پرسید صرف طرح مسئله که مشکلی را حل نمی‌کند. راهکار او برای حل مشکل جوانان و ازدواج آن‌ها چیست؟ و این سؤال از مدعیان اصلاح طلبی مطرح است که آیا مشکلات کنونی ازدواج یک شبه ایجاد شده؟ اگر غیر از این است- که هست- نقش اصلاح طلبان در پیدایش این مشکلات چقدر است؟ اینکه روزی به بهانه کودک همسری ازدواج را تخطئه کنی، یک روز به صورت غیر رسمی ازدواج سفید تجویز کنی و روز دیگر با مشکلات اقتصادی جوانان را از ازدواج منصرف کنی، ریشه در چه تفکری دارد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار