کد خبر: 1093497
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به پژواک جهانی سرود «سلام فرمانده»
انعکاس‌های جهانی سرود «سلام فرمانده» و اجرای آن در کشور‌های مختلف همچون بحرین، عراق، مالی، میانمار، ترکیه، سوریه و پاکستان با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود و کاربران را شگفت‌زده کرد. آن‌ها از تأثیر گفتمان مهدویت در جهان تشیع نوشتند و جهان را تشنه ظهور حضرت مهدی موعود (عج) تعبیر کردند

انعکاس‌های جهانی سرود «سلام فرمانده» و اجرای آن در کشور‌های مختلف همچون بحرین، عراق، مالی، میانمار، ترکیه، سوریه و پاکستان با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود و کاربران را شگفت‌زده کرد. آن‌ها از تأثیر گفتمان مهدویت در جهان تشیع نوشتند و جهان را تشنه ظهور حضرت مهدی موعود (عج) تعبیر کردند. کاربران همچنین از تأثیر این سرود نوشتند و آن را نشانه‌ای بر عمق نفوذ فرهنگی اسلام به جهان دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
مهدی فضائلی:‌
نمی‌دونم اونایی که استقبال بی‌سابقه از سرود دینی و انقلابی #سلام- فرمانده را یک کار حکومتی قلمداد می‌کردند، استقبال از آن را در بحرین، پاکستان، هندوستان، نیجریه و میانمار چگونه توجیه می‌کنند!
کاربری با نام «دلا»:
بخشی از عمق نفوذ آرمان انقلاب اسلامی را در پیشروی دومینوی #سلام- فرمانده در بین امت اسلامی ببینید که فارغ از مرز‌ها به قلمرو #مستضعفین- عالم صادر شده. اما بعضی با وجود حضور فیزیکی در نقطه کانونی آن یعنی #ایران- اسلامی، از دیدن این عمق نفوذ و درک ظهور نشانه‌های آن بی‌بهره‌اند.
سجاد چهرازی:
پیشروی #سلام- فرمانده در کشور‌های دیگه نشانه حی بودن «فطرت مهدوی» مردم جهانه. آتش زیرخاکستری که با نوای خالصانه نمایان و باعث خشم دشمن شد.
حامد کاشانی:
محور وحدت، امید و در یک کلام، همه چیز ما اهل بیت (ع) و به طور خاص، امام زمان، حضرت بقیه الله أرواحنا فداه است. رحمت الهی بر هر کس که عرض ارادت به امام عصر را تکثیر و جهانی کند.
سید‌پویان حسین‌پور:
چقدر متن و محتوای نسخه‌های عربی سرود #سلام- فرمانده قشنگه. هم نسخه سلام یا مهدی (عج) بحرینی هم نسخه سلام للقائد عراقی.
امیرحسین ثابتی:
آنقدر که ابوذر روحی ۴۰ساله توانست با سرود #سلام- فرمانده نام و یاد «حضرت مهدی» را بر زبان جهان اسلام جاری کند، کل انجمن حجتیه در طول ۷۰سالی که از زمان تأسیسش می‌گذرد، نتوانسته است. این یعنی جهانی کردن نام مهدی نیز از راه قعود و انزوا نمی‌گذرد، همت و اراده حزب‌اللهی‌ها را می‌خواهد.
عبدالرحیم انصاری:
شهید ابومهدی المهندس رحمت‌الله‌علیه می‌گفت عربی زبان اسلام است، اما فارسی زبان انقلاب اسلامی است. #سلام- فرمانده بهترین گواه برای این ادعای دقیق است که امروز در تمام کشور‌های حوزه نفوذ انقلاب اسلامی با زبان شیرین فارسی طنین انداز می‌شود.
مصطفی وثوق‌کیا:
هر نظری درباره #سلام- فرمانده داریم به کنار، ولی این بازتاب و حضور بین‌المللی و همخوانی آن توسط مسلمانان سایر کشور‌ها جای تأمل و بررسی داره.
امید هلالی:
مهدویت سلسله الذهب شیعه و اسلام است. موفقیت #سلام- فرمانده و هر آن مضمون که با امام عصر ارتباط می‌یابد، نشان از عطش جهانیان به طلب عدالت و منجی دادگستر است.
غلامی اراکی:
قدرت به هم زدن نظم موجود به نفع وضعیت موعود، یعنی این...
فاطمه زینلی:
«سلام فرمانده» سلام قمر است به شمس، دوکوچه قبل از ظهور وسلام آدم است به خودش در روز‌های تنهایی و سلام سفینه نجات است به نوح و سلام کعبه به ابراهیم و سلام صحرای سیناست به موسی و سلام وادی مقدس قدس است به عیسی. سلام فرمانده، سلام همه پیامبران به محمد است، به خاتم انبیا (ص).

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار