کد خبر: 1093301
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه فناوری، رفاه و ارتقای فرهنگ دینی، اخلاقی ارکان تمدن اسلامی هستند، گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید علم در کنار اخلاق و ایمان به خدا باشد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی» در جلسه «اخلاق اداری در افق تمدن اسلامی» به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهارداشت: تمدن اسلامی مبتنی بر اخلاق است.

وی افزود: اگر پیشرفتی در حوزه فناوری شکل گیرد اما در اخلاق اجتماعی افراد، دگرگونی و اصلاحات رفتاری و نگرشی نباشد به تمدن اسلامی نوین دست نخواهیم نیافت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: فناوری، رفاه و ارتقای فرهنگ دینی، اخلاقی ارکان تمدن اسلامی هستند که باید درتمام سطوح اجتماعی و ساختاری ساری و جاری شود.

وی با تأکید بر اینکه اینکه تخصص و تعهد با ایمان و معنویت از ملزومات جامعه اسلامی است، تصریح کرد: برای تحقق تمدن اسلامی باید علم در کنار اخلاق و ایمان به خدا باشد.

امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: برای دستیابی به تمدن اسلامی باید فرهنگ کار جمعی، تعامل اجتماعی، فرهنگ پوشش حجاب و رعایت حقوق دیگران گسترش یابد.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با قانون گریزی، ویژه خواری و سودجویی باید تبدیل به یک فرهنگ شود، اظهار کرد: توجه به مسائل اخلاقی و معنوی در جامعه لازمه رسیدن به تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه افزود: جهاد کشاورزی از ارکان اساسی نظام جهت توسعه اقتصاد پایدار وامنیت غذایی است.

وی به ظرفیت های استان لرستان در حوزه های مختلف کشاورزی اشاره کرد و گفت: توجه به صنایع تبدیلی، غذایی و حمایت از سرمایه گذاران در همه بخش‌های کشاورزی به رشد اقتصادی و اشتغالزایی کمک می کند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار