کد خبر: 1093200
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر با یورش به جنین در کرانه باختری، سه جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و چند تن دیگر را زخمی کردند. گروه‌های مقاومت با بیان اینکه خون شهدا پایمال نخواهد شد، مبارزه را تنها گزینه در قبال اشغالگران دانستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر با یورش به جنین در کرانه باختری، سه جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و چند تن دیگر را زخمی کردند. گروه‌های مقاومت با بیان اینکه خون شهدا پایمال نخواهد شد، مبارزه را تنها گزینه در قبال اشغالگران دانستند.
در شرایطی که گروه‌های مقاومت فلسطین بار‌ها نسبت به حملات نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار می‌دهند، صهیونیست‌ها کماکان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهند. پایگاه خبری فلسطین‌الیوم به نقل از منابع محلی گزارش کرد نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی سحرگاه جمعه با یورش به شرق جنین، به سمت یک خودروی حامل سه جوان فلسطینی تیراندازی کردند که هر سه نفر به شهادت رسیدند. براساس این گزارش سه جوان ترور شده یوسف ناصر صلاح ۲۳ ساله، لیث صلاح ابوسرور ۲۴ ساله و براء کمال لحوح ۲۴ ساله نام داشتند. منابع محلی همچنین گزارش دادند در پی این یورش، درگیری‌های شدیدی در این منطقه صورت گرفت که در جریان آن و بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی ۱۰ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. اشغالگران اسرائیلی همچنین با یورش به منزل شهروند فلسطینی موسی العجاوی در بخش شرقی جنین، اقدام به تفتیش خانه و وسایل آن کردند. ارتش اسرائیل در توجیه به شهادت رساندن این سه جوان فلسطینی ادعا کرده است که سربازانی که در حال فعالیت در منطقه جنین بودند، توسط سرنشینان یک خودرو که کنار جاده پارک شده بود، مورد حمله قرار گرفتند. ارتش اسرائیل ادعا کرده که سرنشینان خودرو با اسلحه به سمت سربازان تیراندازی کردند و سربازان نیز با آن‌ها درگیر شدند. خبرگزاری فرانسه هم گفته است که نیرو‌های اسرائیلی در شهر جنین برای جست‌وجوی سلاح‌های غیرقانونی در حال انجام عملیات بودند. براساس گزارش‌ها نیرو‌های اسرائیلی در دو نقطه در اردوگاه پناهندگان جنین اقدام به عملیات کرده بودند و ارتش اسرائیل می‌گوید که به سمت نیروهایش شلیک شده و مواد منفجره پرتاب شده است. بنابر ادعای ارتش اسرائیل در خودرویی که مردان مسلح کشته شدند، سلاح‌های غیرقانونی شامل دو قبضه اسلحه ام-۱۶، یک مسلسل «کارلو»، خشاب‌های پر شده و یک جلیقه نظامی کشف و ضبط شده است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه فلسطین هم دیروز در بیانیه‌ای تأکید کرد: «ترور مردان جوان در جنین پاسخ اسرائیل به خواسته‌های امریکا برای توقف تشدید تنش‌ها پیش از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا است.» در ماه‌های اخیر نظامیان صهیونیست ده‌ها بار به کرانه باختری و مسجدالاقصی یورش برده‌اند که طی آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.
واکنش گروه‌های مقاومت
در پی شهادت سه فلسطینی در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین، گروه‌های مقاومت با محکوم کردن این ترور تأکید کردند که خون شهدا پایمال نخواهد شد. گروه‌های فلسطینی، مقاومت و مبارزه را تنها گزینه در قبال اشغالگران دانستند. به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین شهادت سه جوان فلسطینی در شهر جنین را محکوم و تأکید کرد: «سیاست ترور و اعدام شهروندان فلسطینی تلاشی شکست خورده برای تضعیف اراده و مقاومت ملت به ویژه مقاومت مردمی در کرانه باختری است.» جبهه مذکور کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل جنایت‌ها علیه ملت فلسطین دانست و تأکید کرد که ملت فلسطین در سایه مقاومت دست بسته نخواهد نشست، چرا که تنها گزینه ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگری و دفاع از کرامت خود، تشدید مقاومت در همه ابعاد و اشکال آن است. از سوی دیگر کمیته‌های مقاومت فلسطین هم اعلام کرد: «خون شهدای جنین تأکید می‌کند که نبرد ما با دشمن جنایتکار و تروریست ابدی است و تنها با ریشه‌کن شدن سرطان اشغالگری از منطقه به اتمام خواهد رسید.» کمیته‌های مذکور افزودند: «ما از مقاومت مردم و جوانان انقلابی در کرانه باختری و قدس اشغالی در واکنش به جنایت ترور شهروندان فلسطینی، حمایت می‌کنیم و از ملت فلسطین می‌خواهیم که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست را در تمام اراضی اشغالی هدف قرار دهند.» گروه‌های مقاومت در هفته‌های اخیر بار‌ها به مقامات صهیونیستی هشدار داده‌اند که اگر به جنایات خود در کرانه باختری ادامه دهند، با قاطعیت به آن پاسخ خواهند داد، اما صهیونیست‌ها به این هشدار‌ها اعتنایی نمی‌کنند. مقاومت غزه هشدار داده که اگر اسرائیل جنگ جدیدی را شروع کند چنان پاسخی خواهند داد که نبرد سیف‌القدس در مقابل آن ناچیز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار