کد خبر: 1093107
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
رئیس‌جمهور:
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: از آمریکایی‌ها تعجب می‌کنم؛ از سویی پیغام می‌فرستند برای توافق آماده‌ایم، اما از سوی دیگر به لیست تحریم‌ها اضافه می‌کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور امروز در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت گفت: ما که اعلام می‌کنیم به آمریکا اعتماد نداریم، دنیا باید به ما حق بدهد؛ این‌ها میثاق شکن هستند. آمریکایی‌ها حالا می‌خواهند ما را با تحریم‌ها محدود کنند؛ مگر تحریم‌ها توانسته ما را محدود کند؟
 
این گفته در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و طرف‌های غربی، به صورت رسمی هفته‌هاست متوقف شده و در روز‌های گذشته با صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد آینده این مذاکرات به وجود آورده است.

به گفته مقامات جمهوری اسلامی ایران، این قطعنامه که شورای حکام به علت اعلام نشدن «پاسخ معتبر فنی» در مورد «وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام نشده» صادر کرده، یک قطعنامه سیاسی است.

وزیر امور خارجه ۲۶ خرداد در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عراق، آمریکا را عامل صدور این قطعنامه دانست و گفت «در حالیکه تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از مسیر نماینده اتحادیه اروپا تداوم داشت، به یک باره کاخ سفید ایده صدور قطعنامه در آژانس را مطرح کرد.»

آقای امیرعبداللهیان اضافه کرد که آمریکا با انگیزه «امتیازگیری سیاسی در میز مذاکره» این اقدام را انجام داده است.

با این حال، وزیر امور خارجه ۲۴ خرداد ماه پس از دیدار با همتای پاکستانیش گفته است «ایران هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده»؛ او اضافه کرد «مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به نقطه پایانی توافق است.»

به سرعت دست به کار شوید و هواپیمای با ۷۲ سرنشین بسازید/ دیگران برای ما نسخه بنویسند، می‌شود سند ۲۰۳۰

رئیس جمهور در ادامه گفت: «زمان حضور در آستان قدس سفری به تاتارستان داشتم و از مجموعه هلیکوپترسازی آن‌ها بازدید کردم؛ اما در اصفهان دیدم تمامی انواع پرنده‌ها را با دقت و استاندارد لازم در این مجموعه می‌ساختند و ده‌ها گواهینامه داشتند.»

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت «به آن‌ها اعلام کردم حتما از شما می‌خواهم به سرعت دست به کار شوید و هواپیمای با ۷۲ سرنشین در کشور بسازید. ما هم امکانات استفاده داخلی و هم امکان صادرات خارجی داریم.»

رئیس جمهور تأکید کرد که دولت تجربه‌های تمام دنیا را مطالعه می‌کند، اما «نسبت به نسخه‌ای که دیگران می‌نویسند، با احتیاط عمل می‌کند.»

حجت‌الاسلام رئیسی گفت که «نسخه‌ای برای غرب نوشته شده، متناسب با زیست بوم ایران نیست؛ دیگران برای ما نسخه فرهنگی بنویسند، می‌شود سند ۲۰۳۰.»

پایان نامه‌های دانشگاهی  باید داخل زندگی مردم بیاید

رئیس جمهور گفت که دانشگاه‌های کشور باید در کنار روستا، صنعت و کشاورزی و سفره‌ها قرار بگیرند و پایان نامه‌های دانشگاهی وارد زندگی مردم شوند.

حجت‌الاسلام رئیسی پیش از این هم در دیدار با استاد‌های دانشگاه، خواستار مسئله‌محوری دانشگاه‌ها برای ارائه راهکار‌های عملیاتی به دولت شده بود و گفته بود پایان‌نامه‌هایی که در کتابخانه‌های دانشگاه نگهداری می‌شوند، باید به میدان اقتصاد، صنعت، تولید و چرخه تولید وارد شوند.

رئیس جمهور همچنین گفت که ایران «بسیاری از مواد غذایی اصلیش را وارد می‌کند، اما نباید این اتفاق بیفتد و خواستار بی‌نیاز شدن کشور از واردات کالا‌های اساسی شد.

برخی با قلم فرسایی و کار در فضای مجازی به دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما در بحث رسانه «تبیین» بسیار مشکل داریم، اما طلبه‌ها و نیروی جهادی ما در «جهاد تبیین» بسیار می‌توانند مؤثر باشند، گفت: برخی دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند که در حق ملت جنایت کرده، گفت: جریان ستم شاهی پای آمریکا و اسرائیل را به ایران باز کرد و برخی می‌خواهند با قلم فرسایی و کار در فضای مجازی آن‌ها را تطهیر بکنند.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی  امروز باید با جهاد تبیین با این جریان مقابله کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار