کد خبر: 1093056
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
دبیرکل کانون صرافان ایران با اشاره به کاهش نرخ توافقی دلار به ۳۰۳۰۰ تومان، گفت: سیر نزولی قیمت ارز هفته آینده هم ادامه دارد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: کامران سلطانی زاده اظهار داشت: قیمت توافقی دلار در صرافی‌ها امروز ۳۰ هزار تومان، خرید، و ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان، فروش، بود که نشان دهنده روند کاهشی بهای ارز در بازار آزاد است.

وی افزود: قیمت ارز در بازار غیررسمی امروز ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که در چهار روز اخیر ۲ هزار تومان کاهش داشته است.

سلطانی زاده تصریح کرد: روز پنج شنبه تحولات بازار ارز چندان قابل ارزیابی و ملاک نیست و به نظر می‌رسد از روز شنبه باز هم سیر نزولی قیمت ارز تا پایان هفته آینده ادامه یابد.

دبیرکل کانون صرافان ایران درباره مصوبه اخیر بانک مرکزی مبنی بر امکان فروش ارز توسط اشخاص حقیقی و غیرصادرکننده به نرخ توافقی در صرافی‌ها، گفت: این تصمیم خوبی است و قطعا تاثیر مناسبی بر افزایش عرضه ارز در بازار رسمی و کمرنگ شدن بازار غیررسمی خواهد داشت و موجب استمرار روند نزولی قیمت‌ها می‌شود.

وی افزود: این مصوبه فقط یک ابهام دارد و آن این است که معلوم نیست دارندگان ارز کمتر از ۱۰ هزار دلار هم باید در هنگام معامله اسناد گمرکی را ارائه دهند یا خیر.

سلطانی زاده ادامه داد: اگر این ابهام رفع شود و دارندگان ارز کمتر از ۱۰ هزار دلار بدون ارائه اسناد گمرکی بتوانند ارز به صرافی بفروشند، بازار رسمی بیشتر تقویت خواهد شد و بازار غیررسمی از رونق خواهد افتاد.

دبیرکل کانون صرافان ایران تاکید کرد: هر سیاستی که موجب تقویت عرضه و تسهیل مبادلات در بازار رسمی و کمرنگ شدن بازار غیررسمی شود سیاست درستی است و ثبات و کنترل قیمت ارز را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای رفع ممنوعیت مبادله ارز بین صرافی ها، تصریح کرد: با اجرای این سیاست افت بهای ارز استمرار می‌یابد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار