کد خبر: 1092983
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
پس از استعفای اعضای فراکسیون صدر از پارلمان عراق، رهبر جریان صدر نیز خروج خود را از فرایند سیاسی این کشور اعلام کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه خروج خود را از فرایند سیاسی در این کشور اعلام کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رهبر جریان صدر گفت: «با سلام و درود به شما و پیش از خداحافظی با یکدیگر و تشکر بابت مواضع و وحدت شما، دوست دارم مسئله‌ای را به اطلاعتان برسانم؛ من تصمیم به خروج از فرایند سیاسی گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم.»

سید مقتدی صدر اضافه کرد: «می‌خواهم به عرضتان برسانم که با وجود فاسدان، در انتخابات آتی مشارکت نخواهم کرد. این یک عهد بین من و خداوند و میان من و شما و مردمم است؛ مگر آنکه خداوند گشایشی حاصل کند و فاسدان و تمام کسانی که عراق را غارت کردند و به یغما بردند و خون‌ها را مباح کردند، کنار زده شوند.»

وی در پایان خطاب به اعضای فراکسیون خود گفت: «در صورت مشارکتمان در انتخابات آینده، خانم‌ها و آقایان کاملا آماده باشید و از هم گسسته نباشید. از نظر سیاسی، عقیدتی، از لحاظ قانونی و در پارلمان مکمل یکدیگر باشید و با مردم عراق در ارتباط باشید.»

سید مقتدی الصدر پنجشنبه پیش از نمایندگان عضو فراکسیون خود در پارلمان خواسته بود که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روز‌های آینده به دستور وی، آماده باشند. وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفت: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد.»

رهبر جریان صدر ضمن اعلام اینکه بن‌بست تشکیل دولت در عراق «ساختگی» است، افزود، نمایندگان فراکسیون صدر آماده استعفاء هستند.

خبرگزاری رسمی عراق، یکشنبه‌شب، خبر داد که رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده است.

جریان صدر در انتخابات عراق موفق شده بود با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار