کد خبر: 1092947
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
دو ماه و نیم قبل، یک روز بعد از قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی بود که نشریات انگلیس با زدن تیتر جنجالی «خدا را شکر به ایران خوردیم» از رؤیایی بودن بازی نخست این کشور در جام جهانی قطر نوشتند. رسانه‌های انگلیس در شرایطی خرسند از همگروهی با ایران، بازی نخست کشورشان برابر یاران اسکوچیچ را زمینه قهرمانی می‌دانستند که تنها دو ماه و ۱۲ روز بعد، تیم ملی فوتبال انگلیس با قبول دو باخت و دو مساوی و کسب تنها دو امتیاز در قعر جدول گروه سوم لیگ ملت‌های اروپا جا خوش کرده است.
دنیا حیدری

اما دندان‌شکن‌ترین پاسخ به خود بزرگ‌بینی رسانه‌های انگلیس، تحقیر سه‌شیر‌ها برابر مجارستان بود.
انگلیس که کارش را در لیگ ملت‌های اروپا با قبول شکست یک بر صفر مقابل مجارستان در لیگ ملت‌ها آغاز کرده بود، در ادامه روند ناکامی‌های خود با قبول چهار گل از مجارستان در خانه و مقابل دیدگان هوادارانش به زانو درآمد. این سنگین‌ترین شکست خانگی انگلیس طی ۹۴ سال اخیر بود. باختی که سرافکندگی رسانه‌های پرمدعای انگلیس را به دنبال داشت. رسانه‌هایی که قبل از آغاز جام جهانی، تیم فوتبال کشورشان را برنده مصاف با حریفانی، چون ایران می‌دانستند و مدعی قهرمانی بودند! مدعی قهرمانی که از مصاف با آلمان، ایتالیا و مجارستان تنها دو امتیاز به دست آورده و با دو باخت ناباورانه و سنگین در قعر جدول گروه جا خوش کرده است.
ترفندی که جواب نداد
ساوت‌گیت، تیمش را با ۹ تغییر نسبت به بازی با ایتالیا روانه میدان کرد، این ترفند او در این رقابت‌ها بود، نیمکت‌نشین کردن مهره‌های اصلی بعد از عدم کسب نتیجه برای زهرچشم گرفتن از آنها، اما ریسک ساوت‌گیت این‌بار نه فقط نتیجه نداد که پایان تلخ و تحقیرآمیزی را در شب فاجعه‌بار جان استونز به دنبال داشت. انگلیس نه‌تن‌ها موقعیت کمی ایجاد کرد که شرایط را برای صدرنشینی مجارستان نیز مهیا کرد، به‌طوری‌که حالا صعود سه‌شیر‌ها از این گروه به معجزه می‌ماند.
وحشت نکنید
هری کین، کاپیتان تیم فوتبال انگلیس بعد از این شکست تحقیر‌آمیز برای آرام کردن جو به یادآوری نتایج به دست آمده با ساوت‌گیت اشاره کرد: «الان زمان وحشت نیست، زمان آن است که سرمان را بالا نگه داریم. این اولین شکست بزرگ ما در چند سال اخیر است. فراموش نکنید ساوت‌گیت، ما را به کجا رساند. نباید فراموش کنیم که از کجا آمده‌ایم. تابستان گذشته به فینال یورو ۲۰۲۰ رسیدیم که اولین فینال ما در ۶۰ سال گذشته بود. ما به نیمه‌نهایی جام جهانی راه پیدا کردیم. این دستاورد‌ها را با نتایج ما در ۵۰ سال گذشته مقایسه کنید. هواداران باید این موضوع را درک و این شب را فراموش کنند.»
واکنش هواداران
پرواضح بود که باخت تحقیرآمیز برابر مجارستان برای هواداران انگلیس هضم شدنی نیست. کمتر هواداری تصورش را می‌کرد که در این مصاف خانگی شاهد شکستی این‌چنین سنگین باشد، آن‌هم در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورش مقابل مهمان خود دست و پا بسته بود و حرفی برای گفتن نداشت. روند بازی و نتیجه به دست آمده دلیل خوبی بود تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه یکصدا بازیکنان و کادر فنی تیم را هو کنند و اعتراض خود را به نتایج به دست آمده اخیر به خصوص باخت تحقیرآمیز مقابل مجارستان نشان دهند.
حقمان بود هو شویم
سرمربی انگلیس، اما به جای موضع‌گیری صراحتاً می‌گوید هواداران حق هو کردن او و یارانش را داشتند: «تیمی جوان و باانرژی انتخاب کردیم، اما وقتی بازی برخلاف خواسته آن‌ها پیش رفت، همه چیز به‌هم ریخت. در آخر، اما مسئولیت این شکست با من است. در اصل مسئولیت نتایج رقم خورده در هر چهار بازی با من است، چراکه باید بازیکنان جدید را به تعادل می‌رساندم. ما نتوانستیم تعادلی بین بازیکنان جوان و باتجربه خودمان ایجاد کنیم. این درس مهمی برای بسیاری از آن‌ها بود. من واکنش تماشاگران را درک می‌کنم، اما می‌خواهم این را هم بدانند که بازیکنان تیم انگلیس در این رقابت‌ها با تمام وجود برای تیم کشورشان تلاش کردند و هواداران باید از آن‌ها حمایت کنند. این شب، از آن شب‌هایی است که مربیان پیش از من نیز تجربه کرده بودند. بسیار مهم است که بتوانیم ایستادگی کنیم و چنین شب‌های دشواری را پشت سر بگذاریم. باید بگویم که این شکست برای من هم بسیار دردناک است، پس خیلی خوب ناراحتی هواداران را درک می‌کنم و می‌دانم که حقمان بود هو شویم.»
درخواست تغییر مربی.
اما آنچه هواداران انگلیس می‌خواهند تغییر در نیمکت سه‌شیرهاست. نتایج رقم خورده به هیچ عنوان برای هواداران انگلیس قابل قبول نیست، به‌خصوص شکست سنگین خانگی مقابل مجارستان که به معنای پایان کار انگلیس است و همین مسئله باعث شد هواداران خشمگین و متعصب انگلیس خواهان برکناری سرمربی شوند. برخی هواداران انگلیس بر این باورند که ساوگیت در حال هدر دادن نسل طلایی انگلیس است و صعودش به یک تورنمنت نباید کسی را گول بزند که این اتفاق می‌تواند نتیجه تلخی در جام جهانی برای سه‌شیر‌ها به دنبال داشته باشد.
شکست انگلیس، اما عجیب‌ترین نتیجه رقم خورده در شب چهارم لیگ ملت‌های اروپا نبود و ایتالیا نیز با نتیجه ناباورانه ۵ بر ۲ برابر آلمان تن به شکست داد. در گروه چهارم ولز، یکی دیگر از هم‌گروه‌های ایران در جام جهانی قطر با قبول شکست ۲ بر ۳ مقابل هلند در قعر جدول جای گرفت تا دیگر حریف تیم ملی کشورمان در قطر هم نشان دهد تیمی نیست که بتوان زیاد روی آن حساب باز کرد و با کمی تلاش می‌توان به راحتی از سد راه کنارش زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار