کد خبر: 1092946
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
ماجدی: اسکوچیچ تا جام ملت‌ها قرارداد دارد، ولی تیم‌ملی در اولویت است
تکلیف رفتن یا ماندن دراگان اسکوچیچ معلوم نیست. خود سرپرست فدراسیون فوتبال نیز نمی‌داند سکان هدایت تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی قطر در دست اسکوچیچ خواهد بود یا یک سرمربی دیگر!
شیوا نوروزی

تکلیف رفتن یا ماندن دراگان اسکوچیچ معلوم نیست. خود سرپرست فدراسیون فوتبال نیز نمی‌داند سکان هدایت تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی قطر در دست اسکوچیچ خواهد بود یا یک سرمربی دیگر!
میرشاد ماجدی با حضور در برنامه تلویزیونی یکی به نعل زد و یکی به میخ. نه صراحتاً از ادامه همکاری با مرد کروات حرف زد و نه جرئت کرد در مورد برکناری دراگان صحبت کند. سرپرست فدراسیونی که در اوج آشفتگی، بی‌برنامگی و بلبشو بسر می‌برد، فقط جلوی دوربین قرار گرفت تا به خیال خود جامعه فوتبال و مردم را مجاب کند به اینکه حواس فدراسیون به تیم‌ملی هست، در صورتی که همه می‌دانند آقایان فقط به فکر انتخابات و پیروزی گزینه مدنظرشان هستند.

اردوی بی‌فایده قطر به پایان رسید و ملی‌پوشان هر یک به گوشه‌ای از دنیا رفتند تا به فکر تیم فصل آینده‌شان باشند و تیم‌ملی مانده و حوضش!
بازیکنان که با ادبیات تند از برنامه‌ریزی فدراسیون انتقاد کردند، تنها بازی دوستانه تیم ملی مقابل تیم دوم الجزایر را نیز با شکست پشت سر گذاشتند و حتی سرمربی نیز از شرایط راضی نبود. در یک کلام اردوی تمرینی در اوج گرمای قطر، نه‌تن‌ها هیچ سودی برایمان نداشت، بلکه تیم‌ملی را به سمت حاشیه هل داد. در ادامه آن حواشی هنوز بحث بر سر عملکرد ضعیف ملی‌پوشان در مقابل الجزایر تمام نشده و بسیاری خواهان برکناری سرمربی کروات شده‌اند. علاوه بر افرادی که خود را دلسوز فوتبال ملی می‌دانند و نگران نتایج تیم‌ملی در جام‌جهانی هستند، دلال‌ها و فرصت‌طلب‌ها نیز از گوشه و کنار دست به کار شده‌اند تا هر طور شده نیمکت ایران را به سود خود تغییر دهند.
جدا از اینکه تغییر سرمربی در این برهه از زمان و در فاصله اندک تا شروع مسابقات جام‌جهانی درست است یا نه، شنیدن نام‌های تکراری تعجب‌برانگیز است. حرف از بازگشت کی‌روش زده شده و نام برخی از چهره‌های داخلی نیز به میان آمده است. در گیرودار اینکه فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و تکلیف رئیس هم تازه شهریورماه مشخص خواهد شد باید مراقب باشیم با تصمیمات شتاب‌زده تیم‌ملی از چاله به چاه نیفتد.

میرشاد ماجدی به مدیریت چند ماهه خود نمره ۱۵ داد، ولی به عنوان سرپرست فعلی فدراسیون نتوانست با قاطعیت از حفظ یا برکناری اسکوچیچ صحبت کند: «از دید یک هوادار یا فرد خارج از فدراسیون از شرایط آماده‌سازی تیم‌ملی راضی نیستم، اما اگر از دید خودم که در فدراسیون هستم، بگویم پاسخم مثبت است. اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با ما قرارداد دارد و مربی که قرارداد دارد تحت حمایت فدراسیون است و ما متعهد به قراردادمان هستیم، اما اولویت همه ما در فدراسیون تیم ملی است. نامی بالاتر از تیم‌ملی نداریم و هر کاری برای سربلندی فوتبال ایران انجام می‌دهیم. یکی از الزامات فیفا و ای‌اف‌سی این است که شخص سومی در فوتبال دخالت نکند و سعی کردیم استقلال فدراسیون را حفظ کنیم. تاکنون هیچ فشار و اجباری از بالا برای ما وجود نداشته است. صحبتی با کی‌روش و مربی دیگری نشده است و وزارت ورزش هم این موضوع را تکذیب کرد. اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و سرمربی تیم‌ملی ایران است. نمی‌توانم جزئیات قرارداد را فاش کنم، اما او تا پایان سال ۲۰۲۳ با فدراسیون قرارداد دارد.»

ماجدی همچنین خواستار کم کردن توقعات از تیم‌ملی شد: «باید توقعات را کم کنیم و نباید فکر کنیم، چون سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی را داشته‌ایم، می‌توانیم مقابل انگلیس راحت بازی کنیم. خیالی باطل است که از الان بگوییم به دور دوم جام‌جهانی صعود می‌کنیم. فوتبال بالا و پایین دارد، اما ایرانی‌ها هیچگاه نتایج بدی رقم نمی‌زنند. به بازیکنان تیم ملی ایران ایمان دارم. آن‌ها همه توان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا بهترین نمایش را ارائه کنند. ما هم باید بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم و امیدوارم پشتیبان ما باشند. انتخاب‌های زیادی برای فیفادی شهریور نداریم، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم.»
سرپرست فدراسیون نسبت به اظهارنظر‌ها در خصوص تدارکات برای تیم‌ملی و انتقاد‌های مطرح شده از سوی ملی‌پوشان نیز واکنش نشان داد: «یکی از دوستان چند روز پیش در رسانه ملی گفت که تیم ملی باید حداقل ۱۰ بازی دوستانه انجام دهد. با کدام تیم‌ها می‌توانیم در یک هفته (فیفادی شهریور) ۱۰ بازی انجام دهیم، در آن زمان لیگ ملت‌های اروپا و جام‌ملت‌های آفریقا برگزار می‌شود و فقط می‌ماند تیم‌های امریکایی. می‌دانید که برای بازی با برزیل و آرژانتین چه هزینه‌ای باید انجام دهیم، این اعداد رؤیا و خیالی بیش نیست. اسکوچیچ درخواست برگزاری اردو در قطر را داد. در قطر چند تیم حضور داشتند و بازی پلی‌آف جام‌جهانی بین استرالیا و پرو هم آنجا برگزار شد. چند تیم از جمله عمان هم در قطر بودند. با توجه به لغو اردوی کانادا چاره دیگری نداشتیم و اگر در تهران می‌ماندیم، نمی‌توانستیم با الجزایر هم بازی کنیم. یک ایجنت، نامه‌ای را به صورت غیررسمی ارسال کرد و از تیم ملی برای تاریخ ۱۴ ژوئن دعوت به عمل آورد تا به آفریقای جنوبی برویم. در همان مقطع قرار بود دو بازی در کانادا برگزار کنیم، یکی با کانادا و دیگری با پاراگوئه یا کاستاریکا. ایجنت هماهنگ‌کننده گفت کانادا اعلام کرده برای بازی دوم به ما ورزشگاه نمی‌دهد. پس از این موضوع برنامه‌ریزی کردیم که بعد از بازی با کانادا با طی کردن مسافتی طولانی به اروگوئه برویم که کادرفنی تیم ملی به دلیل مسافت زیاد این پیشنهاد را قبول نکرد. با لغو اردوی کانادا، مجبور به برپایی اردو در قطر شدیم. من فوتبال بازی کرده‌ام و مشکل بازیکنان را می‌دانم، ولی چاره‌ای نداشتیم. نگرانی بازیکنان از تمرین کردن و برگزار نکردن بازی بود. تیم ملی در هتل پنج ستاره حضور داشت و زمین‌ها هم خوب بود، اما با توجه به فصل گرما مشکلاتی داشت و سه زمین تمرین را عوض کردیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار