کد خبر: 1092849
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
مقام روس : لوکوموتیو اقتصاد خدمات و ارزهای دیجیتالی غرب با سرعت تمام در حال حرکت به سمت یک دیوار محکم است!
 
درحالی‌که بسیاری از تحلیلگران استراتژی‌های جنگی خبر از بن‌بست در میدان جنگ داده و اوکراین را کلاف سردرگمی برای ارتش روسیه می‌خواندند؛ به یک‌باره تحولات جدیدی پدید آمده است. از شب گذشته و با افزایش عملیات زمینی و نیز پشتیبانی حملات موشکی، نیروهای روس در بخشی از استان خارکیف پیش‌روی قابل توجهی داشتنه‌اند.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس در گزارشی در توصیف عملیات جدید روس‌ها درگزارشی نوشته است: تلاش اصلی عملیاتی روسیه همچنان حمله به جبهه سیوِرودونتسک در دونباس است و جبهه غربی نیروهای روس احتمالاً برای اولین بار در چند هفته اخیر پیشروی‌هایی در بخش خارکیف داشته‌اند. همزمان با تشدید درگیری‌ها ایگور کُناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که طی عملیات ویژه در منطقه دونباس، نیروی هوایی تاکتیکی روسیه بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۶ موشک‌انداز گراد را منهدم کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف در نشست خبری روزانه توضیح داد: «هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و نیروی زمینی، ۱۶۴ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد. در نتیجه حملات هوایی بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، سه پست فرماندهی، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، شش سامانه موشک‌انداز چندگانه، ۱۴ قبضه توپ صحرایی و ۲۲ خودروی ویژه نظامی نابود شدند. وی با اشاره به سرنگونی یک فروند سوخو-۲۵ اوکراینی، اظهار داشت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در یک روز گذشته یک جنگنده سوخو-۲۵ و هشت فروند پهپاد اوکراینی را در خارکیف سرنگون کردند.
 

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

تلفات ارتش اوکراین

آمار تلفات جنگ اوکراین وروسیه از ۱۶ فوریه تا ۱۲ جون ۲۰۲۲ بر اساس تصاویر و فیلم‌های مخابره شده توسط طرفین درگیربه شرح زیر است:

تانک: ۱۸۶
خودروی رزمی:۱۵۰
نفربر زرهی:۱۷۳
امرپ / خودروی حفاظت شده: ۱۴۰
ضد زره:۴
توپخانه: ۸۲
رزمی مهندسی: ۹
حوزه ترابری: ۴۴۰
حوزه پدافند: ۵۲
رادار:۲۱
پست فرماندهی / مخابرات / جنگال: ۷
حوزه هواگرد: ۹۲ فروند
حوزه دریایی: ۱۸
اسیر:۳۰۸۴ نفر

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

 

افزایش بودجه دفاعی روسیه در جنگ
معاون اول رئیس کمیسیون صنایع نظامی روسیه پیش‌بینی کرد که هزینه‌های دفاعی دولت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد روبل (۸.۵ تا ۱۰ میلیارد پوند) افزایش خواهد یافت که می‌تواند به افزایش ۲۰ درصدی در بودجه دفاعی روسیه نزدیک شود، کمک‌های مالی دولت روسیه به پایگاه صنعتی دفاعی این کشور اجازه می‌دهد تا به آرامی برای برآورده کردن نیازهای جنگی، بسیج شود. پس از آغاز جنگ تولید تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی باکیفیت و پیشرفته روسیه دچار مشکل شده است، از این رو کمک‌های مالی جدید می‌تواند تلاش‌های این کشور را برای جایگزینی تجهیزات از دست رفته در اوکراین تقویت کند.

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

مقامات کرملین: شرایط خاصی برای دیدار پوتین و زلنسکی باید وجود داشته باشد

یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهوری روسیه در مسائل سیاسی و بین الملل اعلام شد که برگزاری دیدار بین ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی، روسای جمهوری روسیه و اوکراین، مستلزم آمادگی دقیق و شرایط خاصی است که باید فراهم شده باشدوی شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کس چنین فرصتی را رد نمی‌کند، ولی چنین دیداری به شرایط مناسب نیاز دارد و مهمتر از همه، آماده سازی بسیار بسیار کامل است و بدون آن، این دیدار بیهوده بوده و هیچ کس با زلنسکی ملاقات نخواهد کرد. به گفته اوشاکوف، پس از انتقال پیش نویس توافقنامه‌ مربوط به توقف درگیری‌ها توسط مسکو به کی‌یف، تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین حاصل نشده و در چنین شرایطی دلیلی برای دیدار رهبران دو کشور وجود ندارد.

کمک اطلاعاتی پنتاگون به اوکراین برای استفاده از سامانه موشکی دوربرد

کالین کول، معاون وزیر دفاع آمریکا در مسائل سیاسی شب گذشته اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد اطلاعات محاسباتی لازم برای حملات با استفاده از سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه (HIMARS) که غرب در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد، را به اوکراین منتقل کند.
به گفته وی، هنگام حملات از چنین سامانه‌هایی، نیازی به استفاده از کل بار مهماتی آن نیست، برای اینکه مهمات قدرت بیشتری دارد و ضربات آن با عواقب حملات هوایی قابل مقایسه است. کول گفت: «ما اطلاعاتی که اوکراینی‌ها برای حمله به اهداف روسی در خاک خودشان (اوکراین) انتخاب می‌کنند، را در اختیارشان قرار می‌دهیم».

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

هشدار مدویدوف درباره پیامدهای منفی تحریم‌های ضدروسی برای غرب
دیمیتری مدویدوف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که داده‌های مربوط به افزایش تورم، قیمت انواع سوخت و پیش‌بینی‌ها برای وخامت بیشتر اقتصاد کشورهای غربی، حاکی از آن است که «لوکوموتیو اقتصاد خدمات و ارزهای دیجیتالی آنها با سرعت تمام در حال حرکت به سمت یک دیوار محکم است»، بدین ترتیب این مقام بلندپایه روس دورنمای اعمال تحریم‌های ضدروسی را از لحاظ عواقب آن برای اقتصاد خود کشورهای غربی ارزیابی کرد. مدویدوف در کانال تلگرامی خود نوشت: «قصد ندارم تورم، قیمت انواع سوخت و پیش‌بینی سقوط اقتصادها را به شما یادآوری ‌کنم. همه این اطلاعات در دسترس عموم قرار دارد. و این تازه اولین ماه فصل تابستان است. باید منتظر فصل پاییز بود، زمانی که باید برداشت اصلی عواقب تحریم‌ها را جمع آوری کرد.»


معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیش از این نیز هشدار داده بود که در نتیجه تحریم‌ها علیه مسکو، مقیاس بحران انرژی در اروپا تنها افزایش خواهد یافت و حتی محرک اصلی اقدامات ضدروسی، یعنی ایالات متحده آمریکا، دچار چه رنج‌ها و آسیب‌هایی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار