کد خبر: 1092809
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در این استان سالانه ۱۸ هزار تن آلوچه تولید و ۳۰ درصد از این تولیدات معادل تقریبی پنج هزار و ۵۰۰ تن به کشورهای مختلف صادر می‌شود

محمدباقر بی پروا در جشنواره گوجه سبز سردرود افزود: در آذربایجان شرقی ۱۰۲ هزار هکتار باغ داریم که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ به گوجه سبز اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه گوجه سبز تولیدی استان  از لحاظ تازه خوری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این میان محصول سردرود طعم و مزه خاصی دارد و با استقبال بیشتری مواجه است.

 سرپرست جهاد کشاورزی تبریز هم سطح کشت گوجه سبز در این شهرستان را ۲۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه حدود ۲ هزار تن گوجه سبز در این شهرستان تولید می‌شود.

ابراهیم فرقانی با بیان اینکه کیفیت و خوش طعمی گوجه سبز سردرود موجب شده است که بازار خوبی داشته باشد و به صورت برند مطرح شود، افزود: در شهر سردرود ۹۰ هکتار سطح کشت داریم که حدود ۸۰۰ تن گوجه سبز تولید می شود.

درخت گوجه سبز در بیشتر نواحی ایران به خصوص شمال و شمال‌غرب ایران تکثیر می شود و البته نوع اصلاح شده از نوع بادامی در شهر سردرود از رونق بسیاری برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر