کد خبر: 1092795
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
در آخرین مرحله طرح رعد ۷۳۳ سارق بازداشت شدند
محبوبه قربانی

فرمانده انتظامی پایتخت گفت که سارقان یک روز بعد از دستبرد به صندوق امانات بانک ملی برای برداشتن اموالی که در محل جا گذاشته به ساختمان برگشته بودند.
سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه پنجاه و ششمین مرحله از طرح رعد گفت: براساس تازه‌ترین اعترافات متهمان سرقت صندوق امانات بانک ملی، سارقان اصلی شامل چهار نفر از جمله سه برادر و یک پسرخاله هستند. وی ادامه داد: سارقان یک روز بعد از ارتکاب سرقت متوجه شدند که مقداری از امولشان در شعبه جا مانده‌است که دوباره می‌آیند و برخی را پاکسازی می‌کنند و برخی را نیز در نقاط مختلف بانک جاسازی می‌کنند که این لوازم کشف شده‌است. وی در پاسخ به اینکه چرا در عکس‌ها به‌رغم آنکه تعداد دستگیرشدگان ۱۰‌نفر اعلام شده‌است، اما ۹‌نفر دیده‌می‌شوند، گفت: آن یک نفر خانم بود که سارق نبوده و در تیم فروش اموال مسروقه حضور داشته‌است و در میان سارقان حضور نداشت. وی درباره اموال کشف شده گفت: عمده اموال سرقت شده از سوی این افراد کشف شده است. ممکن است بخشی از ارز‌ها را با خود برده باشند که البته مقدار آن هم بسیار کم است و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.
سردار رحیمی در توضیح آخرین مرحله طرح رعد از دستگیری۷۳۳‌متهم از جمله سارق، مالخر، گوشی‌قاپ، سارق موتور و خودرو خبر داد و گفت: «در این طرح ۱۹‌باند منهدم شد و بالغ بر ۳هزارو ۲۴۰ فقره از اموال مردم کشف و به ۹۵۳‌فقره پرونده سرقت نیز رسیدگی شد. همچنین ۲۷۰ فشنگ جنگی، ۱۱۷‌قبضه سلاح سرد و چهار قبضه سلاح گرم نیز در این مرحله از طرح کشف شد.» او با اعلام ارزش ریالی اموال کشف شده که بالغ بر ٢٢‌میلیارد و ١٩٣‌میلیون تومان بود، گفت: «۲۲ محکوم فراری نیز در این طرح که به عناوین مختلف از مدت‌ها قبل متواری بودند، بازداشت شدند.»

گفتگو با یکی از متهمان

 هک حساب‌های بانکی و صفحات اینستاگرام
با هوش سیاه دانشجوی اخراجی
در حاشیه برگزاری طرح رعد‌۵۶ از سوی پلیس پایتخت، هوش سیاه یکی از دانشجویان اخراجی دانشگاه شریف، او را در لیست متهمان دستگیر شده در این طرح قرار داده بود. هک کردن حساب چند مشتری در سایت دیوار و هک کردن چند صفحه در اینستا از جمله موارد کلاهبرداری این مرد نخبه بود که در زیر گفت و گویی با او آمده‌است.
چند سال داری؟
۴۰ سال.
سابقه کیفری هم داری؟
خیر
متأهلی؟
بله، یک دختر دارم که الان یکی از نخبه‌های دانشگاه شریف است.
چرا از دانشگاه اخراج شدی؟
اجازه بدهید این سؤال را جواب ندهم.
در چه رشته‌ای مشغول تحصیل بودی؟
مهندسی ماشین افزار، ساخت و تولید بودم.
چرا بعد از اخراج از دانشگاه دیگر ادامه تحصیل ندادی؟
مشغول کار شدم.
کجا؟
یک مغازه داشتم و مدتی بعد در یک شرکت کامپیوتری مشغول کار شدم. این اواخر هم در هتل آپارتمان گلشهر کار می‌کردم.
در مورد شیوه کلاهبرداری‌ات توضیح می‌دهی.
با شماره افرادی که در سایت دیوار آگهی داده بودند، تماس می‌گرفتم. درمورد کالایی که آگهی داده بودند صحبت می‌کردیم و بعد از توافق شماره کارت می‌گرفتم. بعد از واریزی مبلغ به آن‌ها پیام واریزی می‌دادم یا پیام واریزی به گوشی آن‌ها می‌رفت. بعد از دقایقی همان حساب را با شگردی که داشتم هک می‌کردم.
چطور؟
یک برنامه الحاقی داریم که خود بانک هم نمی‌تواند آن را کنترل کند. اگر به بانک به‌روی و اطلاع بدهی که پول به حساب آمده و بعد برداشت شده است بانک هم جواب مشتری را هک شدن اعلام می‌کند.
این واریز و برداشت را چطور انجام می‌دادی که بانک هم متوجه نمی‌شد؟!
با نوشتن یک برنامه.
با این همه هوش و نخبه بودن چرا دنبال کاری نرفتی که حالا در جایگاه متهم نباشی؟
خب من از هوش سیاه و سفید بخش سیاهش را استفاده کردم.
چرا؟
برای تفریح!
از چند مشتری کلاهبرداری کردی؟
هشت‌مورد. باور کنید خیلی‌ها بعد از هک شدن حسابشان با من تماس می‌گرفتند و وقتی متوجه می‌شدم وضع مالی خوبی ندارند دلم می‌سوخت و پولشان را بر می‌گرداندم.
چه لوازمی را می‌خریدی؟ گوشی؟
نه، گوشی به خاطر ردیابی خطرناک بود. بیشتر لوازم خانه و خودرو بود.
چه مبلغی کاسب شدی؟
در هر خرید از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا چهار یا پنج میلیون تومان بود.
آیا فقط حساب‌های بانکی را هک می‌کردی؟
خیر، چند صفحه در اینستا هم هک کردم.
در این مورد هم توضیح می‌دهی.
زمانی که در هتل گلشهر کار می‌کردم. در آنجا با چند شخصیت ورزشی آشنا شدم. یکی از آن‌ها به امارات دعوت شده بود، اما یکی از مدیران باشگاهی مانع رفتنش می‌شد. او از من خواست صفحه آن مدیر در اینستا را که چند فالوور داشت هک کنم. قبول کردم و در ازای این کار ۲۰ میلیون تومان گرفتم. وقتی مدیر باشگاهی فهمید، شرط رفتن بازیکن به امارات را گذاشتم و هک صفحه‌اش را برداشتم.
آیا سایت هم می‌توانی هک کنی؟
بله، هم هواپیمایی، هم شهرداری ولی از این کار می‌ترسم.
چطور دستگیر شدی؟
گویا یکی از شکات از من شکایت کرده بود. بعد در یک قرار سوری برای خرید کالایی در سایت دیوار از سوی مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس دستگیر شدم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار