کد خبر: 1092633
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
سرپرست دادسرای مجتمع ویژه جرایم اقتصادی:
تهران - ایرنا - سرپرست دادسرای مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی از انسداد بیش از پنج هزار حساب بانکی در حوزه برخورد با معاملات فردایی ارز و طلا و با ورود دستگاه قضایی در چند روز اخیر خبر داد و گفت: ۵۰ نفر در جریان طرح برخورد با معاملات فردایی ارز و طلا دستگیر شده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرپرست دادسرای مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی از انسداد بیش از پنج هزار حساب بانکی در حوزه برخورد با معاملات فردایی ارز و طلا و با ورود دستگاه قضایی در چند روز اخیر خبر داد و گفت: ۵۰ نفر در جریان طرح برخورد با معاملات فردایی ارز و طلا دستگیر شده‌اند.
 
رضا نجفی با تشریح علل بروز اطاله در فرایند رسیدگی‌های قضایی و در پرونده‌ها افزود: زمانی که یک پرونده اقتصادی از صفر شروع می‌شود در بیشتر موارد نیاز به ردیابی مالی است که این امر، بسیار زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم؛ فقدان ضابط ویژه مستقر و در اختیار است و همین امر سبب می‌شود که مستندسازی پرونده‌ها به سختی صورت گیرد.

نجفی با اشاره به اقدامات دادستانی در برخورد با کانال‌ها و سامانه‌هایی که در حوزه معاملات فردایی ارز و طلا فعالیت می‌کنند، گفت: برخی از لیدر‌ها و ادمین‌های این کانال‌ها که اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند، شناسایی و اقدامات لازم در حال انجام می‌باشد.

سرپرست دادسرای مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گفت: در سال جاری حدود یک هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان رد مال انجام شده‌است.

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۲۲ خرداد نیز سردار سهراب بهرامی جانشین پلیس امنیت اقتصادی از دستگیری ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی خبر داده بود گفته بود که تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار