کد خبر: 1092212
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
قهوه‌چی معروف به عمو یحیی که به اتهام قتل شریکش به قصاص محکوم شده بود، با تلاش هنرمندان موفق به جلب رضایت اولیای دم شد و به زودی از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش جوان، سال ۹۸ ، ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش از انتقال پیکر خون آلود مرد میانسالی به نام رشید به بیمارستان شهدای تجریش باخبر و راهی محل شدند. در بررسی های اولیه مشخص شد رشید پس از درگیری با شریکش یحیی زخمي و بیمارستان منتقل شده و به علت شدت جراحت فوت شده است. بعد از آن بود که يحيي بازداشت شد. او گفت: صاحب قهوه خانه ای در خیابان دربند هستم. ۳۵ سال بود با رشید شریک بودم و در این سالها قهوه خانه ما پاتوق بازیگران و سلبریتی ها بود. چندسال قبل سرقفلی مغازه را فروخته بودم به همین خاطر از رشید خواستم سرقفلی را برگرداند. او قول داد این کار را انجام دهد اما هر بار که پیگیر می شدم طفره می رفت.
متهم ادامه داد: آخرین بار از او خواستم تا به قولش عمل کند اما گفت چنین تصمیمی ندارد. از شنیدن این حرف عصبانی شدم و کار به درگیری کشید. روز حادثه در مغازه مشغول خرد کردن گوشتها بودم که با رشید بحثمان شد. بعد رشید حمله کرد و با چاقو ضربه ای به سرم زد. رشید می خواست ضربه بعدی را به شکمم بزند که چاقو را از دستش کشیدم و برای دفاع از خودم چند ضربه چاقو به شکم او زدم. متهم در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه کيفري يک استان تهران بار دیگر ماجرا را شرح داد و گفت: آن لحظه کنترلی روی رفتارم نداشتم. پشیمانم و درخواست گذشت دارم.در پایان هئیت قضایی وارد شور شد و متهم را به قصاص محکوم کردند. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه ۱۳ آن مورد تایید قرار گرفت.
زمان زیادی تا اجرای حکم نمانده بود که یحیی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.به این ترتیب متهم این بار از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه محاکمه و از خودش دفاع کرد. او با ابراز پشیمانی گفت: باور کنید نمی دانم چرا آن روز مقتول با چاقو به سمتم حمله کرد. من سالها رشید و خانواده اش را می شناختم. خانواده او همیشه به من لطف و محبت داشتند و من شرمنده آنها هستم. می دانم اشتباه کرده ام. حالا هم می‌گویم شرمنده هستم و وقتی حکم‌ قصاص تایید شد با کمک بازیگران و سلبریتی ها توانستم رضایت اولیای دم را جلب کنم. در پایان هئیت قضایی بعد از شور عمو یحیی را با احتساب روزهای بازداشت به ۳ سال حبس محکوم کرد‌. به این ترتیب متهم به زودی آزاد خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار