کد خبر: 1092026
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
یک مقام ارشد ناتو در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دبیرکل ناتو به علت ابتلا به بیماری زونا مجبور به لغو سفر‌های خود به آلمان و رومانی شده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک مقام ارشد ائتلاف نظامی ناتو امروز پنجشنبه اعلام کرد که علت لغو سفر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به آلمان ابتلای وی به بیماری زونا است.

مقام مذکور در ادامه افزود که دبیرکل مذاکراتی را که قرار بود طی سفرش به آلمان و رومانی انجام دهد، از راه انجام خواهد داد.

وی در این باره و در گفتگو با رویترز گفت: دبیر کل سفر برنامه ریزی شده خود را به آلمان (و رومانی) از راه دور و نه حضوری انجام خواهد داد. او به زونا مبتلا شده است که معمولا بعد از ابتلا به کووید-۱۹ رخ می‌دهد. وی از خانه کار خواهد کرد.

پیشتر سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آلمان امروز پنجشنبه اعلام کرد که دبیرکل ناتو، سفر خود به برلین را که طی آن قرار بود با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دیدار کند، لغو کرده و دلیل این مسئله نیز اعلام نشده است.

در بیانیه وزارت دفاع آلمان در این باره آمده است: دبیرکل ناتو اعلام کرد که به طور غیرمنتظره سفر خود به برلین را لغو کرده است.

در اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر صدراعظم آلمان در حدود یک ساعت پیش، به جلسه توجیهی با استولتنبرگ اشاره شده بود که قرار بود ساعت ۱۲:۰۰ (به وقت محلی) در برلین برگزار شود. علاوه بر دیدار با شولتز، دیدار با «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان نیز در برنامه سفر استولتنبرگ بود.

گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که دیدار دبیرکل ناتو با مقامات آلمانی بیشتر حول محور ارسال تجهیزات این کشور به اوکراین بوده است.

پیشتر شولتز گفته بود که آلمان به تامین تسلیحات اوکراین از جمله تسلیحات سنگین ادامه خواهد داد. همزمان، روزنامه آلمانی «اشپیگل» گزارش داد که با وجود اظهارات شگفت انگیز صدراعظم آلمان، برلین هنوز هیچ سلاح سنگین جدیدی به اوکراین ارسال نکرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار