کد خبر: 1091784
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: با سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی، آژانس برای بار چندم اثبات کرد که به جای اینکه سازمان فنی باشد تبدیل به سازمانی سیاسی شده است.
وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره احتمال صدور قطعنامه علیه کشورمان در جلسه آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی آژانس برای بار چندم اثبات کرد که به جای اینکه سازمان فنی باشد تبدیل به سازمانی سیاسی شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین برای احیای برجام علاقمند بود که موارد اختلافی خود با آژانس را نیز حل و فصل کند و در آن نقشه راهی که در سفر سال گذشته آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران ترسیم شد بنا بر این بود که آژانس سوالات خود را مطرح کند و جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها پاسخ بدهد و اگر برای آژانس ابهامی باقی ماند ایران آن‌ها را برطرف کند.

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: متاسفانه قبل از اینکه گزارش اصلی آژانس منتشر شود آقای گروسی در پارلمان اروپا مواضع خودش علیه ایران را اعلام کرد یعنی گزارش قبل از اینکه به صورت رسمی منتشر شود در پارلمان اروپا از زبان آقای گروسی به اطلاع آن‌ها رسانده شد و این موضوع نشان داد که آن‌ها به دنبال حقیقت نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در پارلمان تکلیف دولت‌ها برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها را روشن کرده است، اضافه کرد: برای مجلس این دولت و آن دولت هم تفاوتی ندارد، البته مجلس به دنبال حمایت از توانمندی‌های هسته‌ای کشورمان است، به دنبال این هستیم که دولت‌ها بتوانند معاهدات خود عمل کنند.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: انتظار امروز نمایندگان مجلس از دولت این است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرایی کند، نمایندگان در این قانون تمام تلاششان این بود که به جاده یکطرفه بهره‌برداری از پروتکل الحاقی پایان دهند و لذا دولت را مکلف کردیم در یک بازه زمانی اگر تحریم‌ها برداشته نشد باید به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پایان داده شود.

وی ادامه داد: در بحث دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای کشورمان نیز به خاطر اینکه بهانه به دست غربی‌ها ندهیم تصویربرداری دوربین‌ها را متوقف نکردیم، هرچند هیچ تصویری از این دوربین‌ها به آژانس داده نشد.

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: گزارشات اخیر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که رفتار‌های مسالمت آمیز کشورمان با آژانس تاکنون نتیجه عکس داده است لذا نمایندگان مجلس از دولت درخواست دارند که پاسخ قاطعی به آژانس داده شود.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد: اینکه غربی‌ها در مذاکرات نمی‌توانند به نتایج مطلوب خودشان دست پیدا کنند و امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی بگیرند و آژانس و گزارش آن را ابزاری برای فشار به جمهوری اسلامی کردند قطعاً پاسخی قوی دریافت خواهند کرد، اگر قطعنامه صادر شود حتما در فرآیند مذاکرات برجامی با ۱+۴ تجدید نظر خواهیم کرد.

جلال‌زاده با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس فردا (چهارشنبه ۱۸ خرداد) در جلسه فوق‌العاده با حضور مسئولان مربوطه موضوعات پیش آمده اخیر اعم از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اراضی اشغالی را بررسی خواهیم کرد، اظهار داشت: قطعا پس از بررسی‌ها در کمیسیون مواضع لازم و انقلابی را اتخاذ خواهیم کرد و به عنوان کمیسیون تخصصی آن مواضع را به اطلاع عموم مردم کشورمان خواهیم رساند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار