کد خبر: 1091548
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان از مرز ۹۱ درصد گذشته است.

یوسف بیدخوری اظهار کرد: ۷۷۳ هزار و ۷۲۱ نفر اقامت تا پایان روز ۱۴ خردادماه در واحدهای اقامتی استان به ثبت رسیده که بیش از ۷۳۵ هزار اقامت از این میزان در کلانشهر مشهد ثبت شده است.

وی افزود: این استان برای میزبانی از مسافران و زائران دهه کرامت و تعطیلات پیش رو در واحدهای اقامتی رسمی و موقت ۲۳۵ هزار و ۸۷۸ نفرشب ظرفیت دارد که به صورت مشترک هم اکنون ۷۷ درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

بیدخوری تصریح کرد: از این میزان ظرفیت اقامتی، ۱۲۰ هزار نفر شب متعلق به واحدهای اقامتی دائمی و موقت دارای مجوز مانند هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مهمانپذیر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی درباره گزارش تخلفات و اعلام شکایات نیز گفت: مسافران می توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.

بیدخوری درباره نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام نیز گفت: تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشتهای مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار