کد خبر: 1090286
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در عملیات آواربرداری متروپل دقت و حساسیت اولویت اول است و دقت فدای سرعت نمی‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در عملیات آواربرداری متروپل دقت و حساسیت اولویت اول است و دقت فدای سرعت نمی‌شود.
 
محمدحسن نامی افزود: با توجه به بخش باقی مانده سازه متروپل که بسیار خطرناک است و احتمال ریزش آن، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست.

وی اظهار داشت: با همکاری سایر ارگان‌ها و چندین استان تجهیزات پیشرفته آواربرداری به آبادان منتقل شده است و کمبودی از لحاظ لجستیکی وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نمی‌توانیم به صورت خشن عملیات را انجام دهیم، زیرا امکان ریزش سازه وجود دارد و جان امدادگران به خطر خواهد افتاد، ساختمان لرزان به لحاظ فنی دارای مشکل است و ریزش باید به گونه‌ای هدایت شود که به مردم آسیب نرسد.

نامی بیان کرد: اگر در آواربرداری دقت نشود پیدا کردن پیکر افرادی که زیر آوار مانده اند امکان پذیر نخواهد بود لذا اولویت عملیات، دقت و حساسیت در کار است حتی اگر عملیات آواربرداری چندین روز بیشتر طول بکشد.

نامی گفت: متاسفانه در این حادثه چندین شهروند آبادانی جان خود را از دست دادند که واقعه غم انگیزی برای همه است و با مقصران آن به شکل جدی برخورد خواهد شد.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون نیرو‌های امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست و جو و آواربرداری هستند.

تا روز شنبه هفتم خردادماه پیکر‌های ۲۸ جانباخته این حادثه از زیر آوار خارج شده است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار