کد خبر: 1090183
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دبیر‌کنگره شهدای روحانی استان سمنان در گفتگو با «جوان»:
حجت‌الاسلام سید‌محسن حسینی دیباجی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قائم آل‌محمد (عج) و دبیر شهدای روحانی استان سمنان می‌گوید که این استان ۱۱۳ شهید در دفاع‌مقدس تقدیم کرده که از این میان ۱۰ نفرشان مفقودالاثر هستند.
صغری خیل‌فرهنگ

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی که خود در سال ۱۳۶۱ و در سن ۱۳ سالگی وارد جبهه‌های جنگ تحمیلی شد، به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانی استان سمنان که ۶ خرداد همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود، درخصوص نقش روحانیت در دفاع‌مقدس و چگونگی ترویج الگوی زندگی شهدای روحانی گفت: «روحانیون از همان ابتدای دوران دفاع‌مقدس حضور مؤثر و ممتازی داشتند. به تعبیر سردار‌دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی که علمدار و پرچمدار بودند خود حرکت را آغاز و دیگران را دعوت می‌کردند.»
وی افزود: «روحانیون بعد از جنگ هم در عرصه‌های متفاوت حضور فعالی دارند و در بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و... در کنار مردم هستند.» دبیرکنگره شهدای روحانی با اشاره به فعالیت‌های جهادی روحانیون در استان سمنان بیان داشت: «در استان سمنان ۶۱ گروه جهادی وجود دارند که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. به‌عنوان نمونه همزمان با شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن بخش‌های مختلف جامعه، طلاب و روحانیون دوشادوش جهادگران سلامت وارد میدان شدند و با درخشش طلاب موفقیت‌های زیادی در مهار این بیماری در استان کسب شد. طلاب و روحانیون حتی به امر تغسیل و تدفین فوت‌شدگان کرونایی می‌پرداختند و بدون هیچ ترسی حضور بی‌شائبه‌ای در این عرصه داشتند.»
۱۱۳ شهید روحانی استان سمنان
دبیرکنگره شهدای روحانی استان سمنان با ذکر این نکته که روحانیون سمنانی با تقدیم ۱۱۳ شهید در صف اول جبهه‌های دفاع‌مقدس حضور داشتند، بیان داشت: «با توجه به نقش ممتاز روحانیون در زمان جنگ، تصمیم گرفته شد کنگره شهدای روحانی در استان‌ها و کشور برگزار شود که در استان سمنان حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان به‌عنوان رئیس اجلاسیه، سید‌محمدرضا هاشمی استاندار، جانشین سپاه استان به‌عنوان دبیر اجلاسیه ستاد کنگره شهدای روحانی هستند.»
وی در ادامه گفت: «کنگره ۱۱۳ شهید روحانی استان سمنان در تاریخ ۶ خرداد همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.»
حجت‌الاسلام حسینی دیباجی تصریح کرد: «روحانیون با حضور خود در جنگ فقط به امر تبلیغات بسنده نمی‌کردند و با لباس روحانیت در عملیات‌ها حضور داشتند و پرچمدار بودند. روحانیون در زمان عملیات رزمنده‌ها را به صبر، ایستادگی و مقاومت تشویق می‌کردند. شهدای روحانی در زمان دفاع‌مقدس و در جنگ مسئولیت‌های خطیری از جمله رئیس تبلیغات و معاون فرهنگی، فرمانده گردان داشتند و برای نمونه شهید‌سید‌ابوالقاسم داودالموسوی، نماینده مجلس در جنگ رئیس تبلیغات بودند.»
۶ هزار طلبه
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) همچنین اظهار داشت: «برگزاری نکوداشت‌ها و تجلیل از شهدای روحانی، تألیف کتاب، تهیه مستند و دیدار با خانواده شهدا از راهکار‌های مؤثر در بازگویی سبک زندگی ساده شهدای روحانی است و به این امر در جامعه باید بیشتر توجه شود تا ساده‌زیستی شهدای روحانی را در بین جوانان و جامعه گسترش دهیم. مردم استان سمنان با روحانیت عجین و بسیار روحانی‌دوست هستند. در استان قریب به ۶ هزار طلبه داریم و مردم هم آشنا به سبک زندگی روحانیون و ارتباط خوبی با این قشر دارند و همه ما باید در معرفی این قشر به مردم فعالیت مستمر و مؤثر داشته باشیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار