کد خبر: 1090056
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: همه کارشناسان حتی کسانی که با آقای رئیسی ضد بودند و علیه وی صحبت می‌کردند، معتقدند که این جراحی اقتصادی باید انجام شود و فقط در شیوه اجرا با هم تفاوت نظر داشتند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله سید احمد خاتمی در جریان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) که ظهر امروز در تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کشور با یارانه با اقتصاد مقاومتی همخوانی نداشت چرا که در این شرایط کالا‌های مورد نیاز مردم ما قاچاق می‌شد و در خارج از کشور به ویژه در کشور‌های همسایه بعضا تا ۱۰ برابر قیمت آن در داخل به فروش می‌رفت.

وی عنوان کرد: این امر موجب شده بود دولت ایران علاوه بر پرداخت یارانه ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشورمان، به نوعی یارانه بسیاری از کشور‌های همسایه را نیز می‌داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه کارشناسان حتی کسانی که با آقای رئیسی ضد بودند و علیه وی صحبت می‌کردند، معتقدند که این جراحی اقتصادی باید انجام شود و فقط در شیوه اجرا با هم تفاوت نظر داشتند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: خوشبختانه دولت با تدبیر برنامه ریزی کرده و این جراحی اقتصادی عوارضی هم دارد، اما شرایط به این شکل باقی نمی‌ماند و قطعا اقتصاد به مسیر صحیح می‌رسد و به نفع مردم اصلاح می‌شود و به یاری خداوند گام‌های بعدی نیز برداشته می‌شوند و مشکل این گام را نخواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آقای رئیسی شب و روز ندارد و ۲۴ساعته در حال کار کردن است و ما هم شهادت می‌دهیم که این‌ها دلسوز هستند و قصد خدمت کردن به مردم دارند.

خاتمی افزود: دشمنان سعی دارند با سوار شدن بر این موج، قصه گرانی‌ها را با ضریب‌های بالا نشان دهند و به مردم القا کنند که آینده سیاهی در پیش دارید اینجاست که وظیفه جهاد تبیین خود را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین می‌گوید وقتی یک نظام با بیش از ۳۰۰ هزار شهید و با دنیایی از مشکلات شکل گرفته، پرچم توحید و الله را در این کشور برافراشته، ما وظیفه داریم از دولت حمایت کنیم و اینکه ژست بی طرفی بگیریم و بگوییم ما کاری به این کار‌ها نداریم، قابل قبول نیست.

عضو فق‌های شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این نظام بر اساس عشق به خدا شکل گرفته و مسولان هم تدبیر می‌کنند انشاالله به فضل خداوند مشکلات برطرف می‌شود و رهبری نیز فرموده اند همه حمایت کنند.

خاتمی گفت: احتمال دارد این سامان یافتن قدری طول بکشد و کند شود، اما قطع به یقین سامان می‌یابد و مشکلات برطرف می‌شود، زیرا این نظام یک نظام اسلامی است و حفظ نظام از اوجب واجبات است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار