کد خبر: 1090037
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به آذربایجان غربی، جزئیاتی از اقدامات بنیاد مستضعفان در این استان را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، کمک‌های معیشتی، آبرسانی، صنعت و ... را تشریح کرد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سید پرویز فتاح در سفر به آذربایجان غربی و در حاشیه جلسه با استاندار و مسئولان این استان با اشاره به کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در دوران شیوع کرونا به این استان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در طول شیوع کرونا، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به این استان کمک کرد که بخش عمده آن در منطقه چالدران که از مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد است هزینه شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد حدود ۳ سال است که با هدف محرومیت زدایی در منطقه چالدران استقرار دارد، افزود: خوشبختانه طی این مدت کار‌های خوبی در این منطقه انجام شده و امروز نیز با توجه به اینکه زمان خروج ما از این منطقه نزدیک شده است، مقرر شد تا بنیاد همه تعهدات و طرح‌های نیمه تمام خود در این منطقه را تکمیل کند و تعهدات جدیدی را نیز در حوزه آبرسانی تقبل کردیم و ان شاءالله به سرعت این طرح‌ها به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد با توجه به اتمام زمان حضورمان در چالدران، ما مطالعات خود را برای حضور در منطقه تکاب به عنوان منطقه جدید هدف بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی آغاز کنیم و اقدامات ما در منطقه سردشت که پیش از این به عنوان منطقه ویژه ما انتخاب شده بود نیز ادامه دارد و به لطف خدا مقرر شد با حمایت بنیاد مستضعفان، اورژانس اجتماعی شهرستان سردشت تکمیل شود.

فتاح با اعلام خبر حمایت ۲۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تجهیز یک مرکز دیالیز در آذربایجان غربی نیز گفت: این مرکز به همت خیرین احداث شده و بنیاد مستضعفان تامین ۲۰ میلیارد تومان از هزینه تجهیز این مرکز را تقبل کرد و ان شاءالله این مرکز تا شهریور ماه با ظرفیت ۱۶۰ تخت دیالیز آماده خدمت به مردم خواهد بود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، این بنیاد علاوه بر این موارد، هزینه ۳۰ میلیارد تومانی تامین لوله‌های «جی آر پی» برای یک مجتمع آبرسانی در این استان را عهده دار شد و این مجتمع تا یک سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد طی ۲ ماه اخیر، ۴۰ هزار بسته معیشتی را برای کمک به اقشار محروم این استان در سطح آذربایجان غربی توزیع کرده است افزود: علاوه بر این ما برای کمک به حل مشکلات معیشتی، ۵ میلیارد تومان را در اختیار بهزیستی و ۵ میلیارد تومان را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم تا برای حل مشکلات موردی مراجعین این نهاد‌های حمایتی هزینه شود.

وی با اشاره به ساخت ۱۴۰۰واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان نیز گفت: بنیاد مستضعفان در ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکن محرومان در این استان مشارکت خواهد داشت و ان شاءالله این واحد‌ها طی ۲ سال تکمیل خواهد شد.

فتاح در ادامه با اعلام تکمیل سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد تومانی این بنیاد در حوزه صنایع نوشیدنی این استان که با هدف حمایت از باغداران و کشاورزان منطقه انجام شده گفت: از ۲ سال قبل بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری بزرگی به مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع نوشیدنی این استان کرد که خوشبختانه به واسطه این سرمایه گذاری، ظرفیت تولید آبمیوه در این کارخانه ۲ برابر و ظرفیت تولید کنسانتره نیز حدود ۶۰ درصد اضافه شد که این افزایش ظرفیت، کمک قابل توجهی به تولید بیشتر محصولات کشاورزی و باغی در این منطقه می‌کند. وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مستضعفان تا امروز اسناد حدود ۳ هزار ملک را در قالب اسناد علوی به محرومان این استان و مالکان واقعی آن‌ها به صورت رایگان واگذار کرده و تا پایان سال نیز بیش از ۲۳۰۰ ملک دیگر به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان به این افراد واگذار می‌شود، در خصوص اهدای زمین‌های بنیاد مستضعفان برای طرح مسکن محرومان در این استان نیز بیان کرد: ما در جلسه با مسئولان استان اعلام کردیم که آمادگی داریم ۲ قطعه زمین به مساحت‌های ۲.۶ و ۱.۸ هکتار در شهرستان‌های این استان را برای خانه دار شدن اقشار نیازمند در اختیار طرح ملی مسکن قرار دهیم که در صورت ارائه مجوز‌های لازم از سوی دولت، این اقدام انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد با توجه به مذاکرات انجام شده با مسولان استان قرار شد بنیاد مستضعفان زمینه آزادی تمامی زندانیان جرائم غیرعمد استان را فراهم کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار