کد خبر: 1089995
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین چهارشنبه‌شب در بیانیه‌ای خواستار مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست در روز یکشنبه همزمان با راهپیمایی روز پرچم شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: گروه القوی الوطنیه و الاسلامیه (نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین) چهارشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای خواستار مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست در روز یکشنبه همزمان با راهپیمایی روز پرچم‌ها شد.

نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر روز رژیم اشغالگر اسرائیل و شهرک‌نشینان و جمعیت‌های تلمودی و توراتی، جنگ خود علیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی و در رأس آن مسجد الاقصی را تشدید می‌کنند. ما مطمئین هستیم که سال گذشته در مقابله با راهپیمایی پرچم دست به اقدام قهرمانانه زدید و مانع از رسیدن شهرک‌نشینان به منطقه «باب العامود» شدید، همچنین به سدی محکم در برابر اقدام دولت تل‌آویو برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی در مسجد الاقصی تبدیل شدید.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان بار دیگر می‌خواهند حاکمیت و سلطه خود را بر شهر از طریق آنچه آن‌ها پرچم یهودی‌سازی می‌نامند، ثابت کنند، اما ما مطمئن هستیم که قهرمانانی که بار‌ها صهیونیست‌ها را شکست داده‌اند بار دیگر پروژه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

این گروه از مردم خواست حضور خود را در صحن‌های مسجد الاقصی از صبح روز یکشنبه جهت مقابله با یورش شهرک‌نشینان تشدید کنند.

این گروه از تمام تاجران فلسطینی در قدس به‌ویژه در منطقه قدیم قدس نیز خواست مغازه‌های خود را باز نگه دارند و از بستن آن خودداری کنند، چرا که این اقدام به صهیونیست‌ها در راهپیمایی پرچم اجازه عربده‌کشی را نخواهد داد.

گروه ملی و اسلامی فلسطین از تمام ساکنان فلسطینی قدس خواست برای پیروزی پرچم فلسطین به‌عنوان نماد حاکمیت شهر قدس و با در دست داشتن و به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین در قدس با راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها مقابله کنند.

پیش از این نیز گروه‌های مقاومت فلسطین به میانجیگران اعلام کردند که برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی، تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز خواهد بود.

مقاومت از میانجیگران خواست به رژیم صهیونیستی اعلام کنند که باید اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی به قبل از سال ۲۰۰۰ بازگردد.

رژیم صهیونیستی نیز در پیامی به مقاومت از طریق واسطه‌ها اعلام کرد که تصمیمی برای تغییر اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی ندارد.

رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد که راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان خارج از مسجد الاقصی از محله باب العامود عبور خواهد کرد.

در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم توسط شهرک‌نشینان صهیونیست، «یعقوب شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نیرو‌های پلیس این رژیم دستور آماده‌باش داد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیرو‌های خود را در سرتاسر اراضی اشغالی از جمله قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

شهرک‌نشینان اشغالگر قرار است روز یکشنبه آینده راهپیمایی تحریک‌آمیز خود را در قدس اشغالی برگزار کنند.

مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی چند روز قبل اعلام کردند که اجازه می‌دهند «راهپیمایی پرچم» که توسط شهرک‌نشینان صهیونیستی سازماندهی شده است، از محله قدیمی قدس و باب العمود عبور کند.

گروه‌های مقاومت به‌شدت درباره برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز هشدار داده‌اند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار