کد خبر: 1089957
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از به‌کارگیری حداکثر توان ناوگان مترو برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در اجتماع بزرگ خانوادگی «سلام فرمانده» در ایستگاه‌های ورزشگاه آزادی و ارم سبز خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: مهدی شایسته اصل درباره برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته برای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ در روز پنجشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ در ورزشگاه آزادی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داریم از ساعاتی قبل از آغاز مراسم با استقبال مسافری در شهر زیرزمینی بخصوص در خطوط ۲ و ۵ مواجه باشیم که تمهیدات لازم برای سرویس‌دهی هرچه بهتر به شهروندان و مسافران عزیز انجام شده است.

وی افزود: این مراسم قرار است در ساعت ۱۷ آغاز شود که از ساعت ۱۵ تا پایان مراسم و بازگشت کامل همه شرکت‌کنندگان، تعداد حرکت قطار‌ها در خطوط ۵ و ۲ متروی تهران با توجه به حجم مسافران افزایش می‌یابد. همچنین تمامی قطار‌های تندرو در ایستگاه ورزشگاه آزادی توقف خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به محوریت کودکان و نوجوانان در این اجتماع، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد مسافران را بانوان تشکیل دهند؛ در همین راستا و به منظور رفاه حال خانواده ها، برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت بانوان شرکت بهره برداری مترو بر روی سکو‌ها و ایستگاه‌های صادقیه، ورزشگاه آزادی و ارم سبز برای راهنمایی و هدایت مسافرین استفاده شود و اتاق مادر و کودک نیز در ایستگاه صادقیه فعال بوده و در ایستگاه ورزشگاه آزادی نیز شرایط موردنیاز برای احداث فضای موقت برای رفع نیاز‌های مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تعمیر و تقویت روشنایی ایستگاه‌ها، نظافت، راه‌اندازی آب‌سردکن‌ها و سرویس پله‌برقی‌های ایستگاه ورزشگاه آزادی و صادقیه که گلوگاه‌های اصلی تردد در این روز هستند و بیشترین حجم مسافر را خواهند داشت گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور مسافران از ایستگاه چیتگر به سمت ورزشگاه آزادی و بالعکس هماهنگی‌های لازم با سازمان تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی بعمل آمده است.

شایسته اصل همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی در مسیر ایستگاه صادقیه تا ورزشگاه آزادی خبر داد و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی این شرکت ویژه برنامه‌های خاصی برای این مراسم تدارک دیده است، ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در این اجتماع بزرگ برپا می‌شود. همچنین با توجه به حجم بالای مسافر و احتمال تقارن اتمام مراسم با اذان مغرب تمهیدات لازم برای استقرار چشمه سرویس بهداشتی سیار و فضای مناسب برای اقامه نماز در محوطه ایستگاه ورزشگاه آزادی دیده شده است.

شایسته اصل خاطرنشان کرد: میزان ازدحام احتمالی مسافران عزیز در ایستگاه‌های مترو به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و هر زمان که نیاز باشد قطار‌های فوق‌العاده جهت جابه‌جایی سریع‌تر مسافران اعزام می‌شود.

امیدوار هستیم با تمهیدات و پیش بینی‌های صورت پذیرفته، بتوانیم شاهد حضور هرچه بیشتر شهروندان گرامی در مراسم ار طریق مترو به عنوان حمل و نقل عمومی و پاک باشیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار